Tilbygning

Hej,

Vi vil gerne lave en tilbygning på ca. 40 m2 til vores hus. Huset er af træ, så det skal tilbygningen selvfølgelig også være.

Ved at søge lidt frem og tilbage her på siden har jeg fundet ud af man skal regne med 10-15 tusind pr. m2 når man skal have lavet en tilbygning.

Men hvad bliver prisen ca. hvis man:
1) Bygger det hele selv
2) Bygger det hele selv bortset fra fundamentet
3) Lader andre klare skallen (fundament, mure og loft) og selv står for det indenfor (maling, skillevægge, etc.)

Tak for hjælpen,
Mads
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er mange forskellige tilbygninger, og det kommer meget an på materialer, løsninger osv mht prisen. Det skal der flere detaljer til for at regne ud, men 10-15000 pr kvm lyder godt nok voldsomt da

http://www.lyrk.dk
Tja, det er en tilbygning med trævægge (med isolering selvfølgelig). Tilbygningen skal blot indeholde værelser, ikke noget fancy med rør og lignende (bortset fra til gulvvarmen).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er altid dyrere at bygge til, da det skal tilpasses det oprindelige.
Meget unøjagtigt uden at kende detaljer i materialevalg ol. regn med fifty/fifty mellem materialer/løn.
Men lov mig nu at du ikke selv går i gang med en tilbygning udelukkende for at spare penge, du skal også synes det er sjovt.

Kun perfekt er "godt nok"

hvor stor, hvilken beklædning udvendig, hvilken form for tag, hvilke vinduer, gulve, hvilken form for gulvvarme, hvilke inderdøre, osv osv osv. en tilbygning af træ er ikke bare en tilbygning af træ.

http://www.lyrk.dk
Hey! Et forslag til besparelse kunne være selv at lave fundamentet. Har selv lige gjort det til en 50 m2 stald og det var faktisk ikke så svært som man skulle tro. Fik lidt rådgivning af en murer og gjorde resten selv. Det kan anbefales for i forhold til hvad en murer skal have for det er der store besparelser at hente lige på denne post!!

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har lavet en tilbygning i træ på 80 m2 som indeholder 3 værelser samt køkken alrum.

vores var et stort projekt men vores pris var 450.000 kr. inkl.
nyt køkken med alt i udstyr.
nyt tag på 200 m2 hus.
døre i hele huset.
nyt varmesystem med danfoss gulvarme
loft til kip med 2 velux vinduer
klinker samt tæpper.

dette er sådan ca det hele jeg har billeder af hele forløbet hvis dette ønskes.

ved ikke hvordan man oploader så hjælp lige mig her.

tex
Det lyder overordentligt billigt. Hvor meget lavede du selv og hvor meget blev lavet for dig?
Helt enig, det lyder godt nok billigt.

Mon ikke det var total selvbyg så.
Skrevet af tex tjarno på 07 aug 2009 21:06
Jeg har lavet en tilbygning i træ på 80 m2 som indeholder 3 værelser samt køkken alrum.

vores var et stort projekt men vores pris var 450.000 kr. inkl.
nyt køkken med alt i udstyr.
nyt tag på 200 m2 hus.
døre i hele huset.
nyt varmesystem med danfoss gulvarme
loft til kip med 2 velux vinduer
klinker samt tæpper.

dette er sådan ca det hele jeg har billeder af hele forløbet hvis dette ønskes.

ved ikke hvordan man oploader så hjælp lige mig her.

tex


Det vil jeg også mægtig gerne se billeder af - og evt. materialelister/priser, hvis du har det?! Jeg forsøger at sjusse mig frem til materialeforbrug/priser på en 60 m2 tilbygning i træ og det ville være en stor hjælp at se dit projekt. Du kan evt. maile billeder til mig, hvis du har problemer med at smide dem i tråden her. [email protected]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ligger lige lidt billeder på her.

jeg har lavet det hele selv med hjælp fra sagkyndige og venner.

Sammenbygning af huset spær fik jeg en tømmer til at udfører (vennetjeneste)

 

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også