Problem med bruser i badeværelset.

Hey Jeg har et lille problem og jeg håber at der evt. findes en vvs mand eller evt. bare en der har lidt forstand på den branche. Jeg har det problem at jeg intet varmt vand har i min bruser. Eller dvs. hvis jeg skruer den op på de max 50 grader, ja så er vandet lunkent. I alle andre vandhaner er vandet brandvarmt når jeg skruer op på max varmt. Ja selv i badeværelses vasken er der varmt vand, men altså ikke bruseren.. Nogen der har en ide til hvad et kan være og hvordan det løses? Pft

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vis du skruer dit bruse batteri af så sider der en kontraventil som hænger sider sikkert noget skidt i den
eller termostaten er færdig

skriv lige hvilken tybe brusebatteri du har

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Velkommen til.

Uden at være VVS'er vil jeg sætte en pæn stor klat penge på at dit filter er stoppet!!

Ved du noget om værktøj?
Ved du noget om dine VVS installationer?

Først skal du have lukket for vandet til brusearmaturet (Der hvor du tænder for vandet)
Dernæst skal du skrue blandingsbatteriet af. Så det er både for koldt og varmt vand du skal lukke!
Så sidder der et lille filter mellem det rør der kommer ud af væggen og den omløber du har drejet for at få batteriet af. Den skal rengøres.

Vær 100% sikker på at vandet er slukket og trykket taget af, inden du skiller det ad. Det giver rimeligt meget vand hvis ikke!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej

Tænkte nok den lå der..

Nu er det en andels lejlighed og er ikke helt sikker på hvor jeg skal lukke for vandet og om det er noget jeg selv kan gøre.

Jeg kan selvfølgelig slukke for vandet der hvor jeg tænder og slukker for bruseren, men så snart jeg tager brusearmaturet af, vil det så ikke sprøjte ud med vand? Skal jeg ikke lukke for vandet i hele hytten?

 

er der ikke tilknyttet en vicevært til ejndomen du kan gå til.
har du vandmåler i lejligheden der sider en ventil (håber jeg da)

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Jo, som jeg skrev, kan det give en del vand hvis man ikke slukker før man skruer batteriet af!! (Har prøvet det en enkelt gang..!!)

Spørg viceværten eller find efter din måler.
Du skal under alle omstændigheder åbnet for hanen og skrue over på både hekt varmt og helt koldt før du begynder adskillelse!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Okay.

Så altså:
Jeg skal tænde for vandet og kører den på helt og koldt og derefter helt varmt.
Derefter slukker jeg for "hanen" Finder min vandmåler og hvad gør jeg så med ventilen?

Skulle den ventil kunne lukke for vandet?

 

Før du går igang hælder du lidt vand i håndvasken så du har noget at rense sierne i.
1. Luk for vandet i hele lejligheden.
2. Afmonter brusearmatur ( helst uden at lave ridser i forkromningen)
3. Rens sier, der sidder på bagsiden af brusearmatur der hvor vandet løber ind i kold og varm side. Sikkert mest skidt i varm.
4. Monter brusearmatur. Hav evt nye pakninger klar og husk at sierne skal være der for at beskytte armatur og kontraventil.
5. Åbn forsigtigt for vandet igen ved måler eller hvor der nu er lukket.
6. Rens evt sier og vandsparere monteret før eller på bruseslange- og hoved.
7. Gå i bad og bliv vasket.
PS: hvis du ikke er sikker på hvad du gør så få en kvalificeret til at gøre det. Faktisk er det autoriseret arbejde når der ikke sidder en ballofix eller anden ventil før armaturet. Man kan hurtigt lave en oversvømmelse hvis der går noget galt her og det er ikke sikkert at forsikringen dækker når man selv er gået igang, så....hvis du ikke føler dig tryg ved at gøre det her så få en til det der kan overskue det :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis