Epoxy i cockpit

Har efter laaang tid, endelig fået mit cockpit færdigbygget. Det står nu i rå finer. På bænkene skal de gamle teakstave lægges igen, der skal laves 2 afløb så cockpittet bliver selvlænsende, og sidst - det skal gøres vandtæt. Havde oprindeligt forestillet mig at pakke hele molevitten ind i glasfiber, men er blevet i tvivl.
Flere har foreslået mig epoxy som alternativ. Jeg har fået 2 muligheder nævnt:

1. Træk epoxy op langs hjørnerne så disse lukkes og tætnes. Smør epoxy over alle samlinger og skruehoveder, samt pensl bunden med epoxy op til overkant af bundriste så bunden er tæt.

2. Træk epoxy op langs hjørnerne, luk alle samlinger og huller med epoxy. Læg en vævet måtte (kun 1 lag), i epoxy, i bunden op til niveau med bundristene.

Er nogle af disse forslag gode nok. Jeg spurgte min bådebygger der sagde: Ja der findes mange løsninger.... Er det muligt uden væv? Er 1 lag evt. nok? Skal hullerne til afløb først laves efter epoxyarbejdet er færdigt?
Jeg regner med at cockpittet skal males hvidt når det er færdigt!

Håber nogle af jer kender til arbejdet og materialet. God sommer - Jon
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. der er ingen UV beskyttelse i epoxy, så hvis du bare vil male det over, skal det være farvet. Måtte i alle samlinger, pulver i for spartling, der skal være en hulkel ved bund/sider/indv.hjørner, udv hjørner afrundes. Alle snit i finer skal forsegles med epoxy.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Fantastisk - det lyder særdeles brugbart, og meget i retning af hvad jeg havde forestillet mig. Vil afslutte med at spartle/male med indfarvet hvid epoxy i hele cockpittet. Er det en gangbar løsning?
det ved jeg ikke, men 2komp. maling holder. der er ingen grund til at male over med epoxy først.

ErikChristensen 
Ok - tusind tak. Så lakker dette års opgaver endelig mod enden.
for vores vedkommende kommer der altid flere

ErikChristensen 
Samme her! Men nu er de planlagte + de der kom som overraskelser ved at være ovre...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også