HJÆLP hvilken båd er dette?!!

hej jeg har en glasfiber jolle som nu har lagt hen i en del år, nu vil jeg så gerne
ha sat den lidt i stand. men er der nogle af jer der kan sige mig hvad både hedder og hvad motor den kan sejle med??

båden er 4.10 meter lang 1.60 meter bred

mit bud er at det kunne være en ørvik kan dette passe??

med venlig hilsen steffens

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ligner en jolle, jeg fik lavet formen til i 70 erne, er der en trekantet langsgående liste i begge sider i bunden. Jeg aner ikke hvor den er i dag.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
har selv udersøgt det nærmer i dag, og kan nu med sikkerhed sige at det er en jante jolle, ja har faktis være ud og se på en magen til i aften. men hvis der skulle være en der kan komme med lidt info om den hvilken motor størrelse den kan sejle med o.v.s høre jeg meget gerne fra jer.

mvh steffens
hmm nej der er ikke så vidt, jeg kan se nogen trekantede liste i bunden
Jeg kan sige dig at, det oprindeligt var en BMT jolle, men da formfremstilling var dyrt, så tog man en af dem og ændrede lidt, for ikke at få ballade, det samme her. De er altså lavet i utallige mutationer, af mange forskellige.
Jeg tog en engang og skar bunden ud, der blev lavet en ny dyb V bund med trinlister og hængt 55 hk på. fart omkring 75 m/t. kan ikke anbefales til din.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
okay der kan man bare se. regner nu heller ikke med at montere en motor på mere end 15 hk. det har den sejlet med sidst den var i brug, men syndes at kunne huske at sideren på båden vibrede kraftigt ved høj fart, kan man gøre noget for at stoppe dette ?måske montere en liste under ræglingen?

har tænkt om det kunne være muligt at lave et sturum i bagenden af båden, altså skære et hul og montere en lem i stedet vil dette ødelægge båds opdrift eller er det ok?
det skyldes at man har sparet en ordentlig ræling væk, men det skulle ikke betyde noget. 15 hk er nok passende.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
okay så er jeg mere rolig for syndes ærligtalt at det ser lidt voldsomt ud når man sejler
det har jo betydning, hvis båden bordfyldes og lemmen ikke er tæt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis