Vurdering af tagkonstruktion

Hej
Jeg vil gerne høre om nogen kan vurdere taget på dette hus og evt muligheder/økonomi omkring at lave en 1.sal. Jeg har læst rundt omkring og umiddelbart er det et relativt fladt tag i forhold til at have hanebåndsspær, hvilket huset har iflg tilstandsrapport. Her står Sadellag, hanebåndsspær og bjælkespær. Taghældning 1-15 grader.
http://www.edc.dk/en/Sag/Billeder/?pid=24417166

Jeg kunne være intereseret i huset, men vil høre om det kunne være en rentabel mulighed at lave 1. sal på huset.

Beklager hvis jeg formulerer tingene for simpelt men har ikke speciel forstand på dette.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil kræve et nyt tag, og nok også nye lofter da de er delvis hævede. De kunne lige så godt have været i kip.

Ud over det er der jo så det ?? om vægende er stærke nok, det skal du have en byggesagkyndig ud ag se på. Der skal også laves nogle beregninger på styrken.

Men hvis det er et for området meget billigt hus, der kan tåle en invenstering på 500K til 1500K så kan det da være økonomisk forsvarligt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ok lyder ikke som om der er noget vundet ved at bygge 1.sal på huset. Tænkte da jeg så spærtypen at der måske relativt billigt kunne listes en 1. sal på. Måske skulle man tænke i udbygning i stedet. Grunden er på 1025 m2. Er der forresten nogen der ved om det er dyrere i afgift at have grund over 1000kvm
Hej,

Lige netop i sådan en situaltion, så ville jeg lave en aftale med en lokal entreprenør, som kan komme ud og kigge på huset og give et overslag på en 1. sal. Tag evt konen med, så hun kan underholde ejendomsmægleren :-)

Mvh
/thomas
det er godt nok nogle svimlende høje priser for at hæve tag konstruktion, jeg ville skyde det til max 400.000 kr, med mindre der vælges eksklusive materialer.

(ku være man skulle overveje at flytte til sjælland med de priser i holder jer derovre)

http://www.lyrk.dk
Navern.......kan du uddybe hvorfor du mener 400k. Er jeg helt galt på den når jeg tror at det skulle være væsentligt billigere end hvis huset havde gitterspær?
Annonce
jeg havde ikke set at der var mange rum med loft til kip i stueplan, det gør det er del dyrere.

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 11 jul 2009 08:15
jeg havde ikke set at der var mange rum med loft til kip i stueplan, det gør det er del dyrere.

Helt iorden, men det havde du været opmærksom på hvis du havde læst mit sidste indlæg

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

... man kunne også flå det eksisterende af og mure en etage ovenpå, lægge fladt tag, få lavet nogle store vinduespartier og pudse det hele hvidt - så var det lige pludselig en fed funkis-villa! .... Det er kun jeres budget og/eller energiniveau der sætter grænser ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis