Pillefyr-elvandvarmer-solfanger ?!!?!?

Hejsa

Er fornyeligt blevet den glade ejer af et hus med pillefyr. Det bruges til både opvarmning og brugsvand. Her om sommeren er fyret dog lukket helt ned og brugsvandet leveres af en 160 liters el-vandvarmer. Sammen elvandvarmer er koblet på pillefyret, således at eldelen af vandvarmeren er slukket om vinteren. Nu er det så at jeg muligvis har fået fingre i et par solpaneler. Hvor omfattende er det at få koblet disse på instalationen ??? Hvad skal der bruges ??? Ville jo meget gerne være fri for at betale for strøm til varmt vand her om sommeren.

Evt spørgsmål uddybes gerne.

Mvh Martin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Kik gerne ind på www.solvarmeeksperten.dk eller på www.stokerpiller.dk og kik under "solvarme" Der er god læsestof om emnet. For selvfølgelig skal du da have solvarme. Det er jo stort set gratis energi/varme.
mvh
777
Det er ganske enkelt at koble en solfanger på et system der kører.
en solfanger vil/kan give dig varme om sommeren og give dig ca. 20% af din varme mest i skulderperioden.

Jeg vil for god ordens skyld lige oplyse at jeg sælger solfangere, solceller og varmepumper.

Jeg kan godt hjælpe dig lidt hvis du har spørgsmål vedr. montagen eller tilslutningen.
Jeg rejser mandag til kina for at lave flere aftaler om importpriser på solfanger og solceller.

Hilsen Niels

Groenbaek når du har nogle priser på solceller, må du gerne give lyd.
Da jeg ser det som et naturligt skridt når huset nu er opvarmet af luft/vand varmepumpe, så kan jeg forrente at selv lave noget af el´len så må det jo nok komme med, med tiden.

Undskyld at jeg kaprede tråden.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hejsa Groenbaek.

Det lyder fornemt. Jeg finder lige ud af om jeg stadig har billig adgang til de solfangere.

Mvh Martin
Jeg tænder mit pillefyr ca. hver 3. dag og lader det varme op til 80-85 grader og varmer min 160 ltr. VVB og et par gulvvarme op. Det koster utrolig lidt træpiller. I fjor brugte jeg >500 kg piller til dette formål.
Hvis jeg lukker for gulvvarmen er det måske kun det halve forbrug, men jeg holder af at få disse badeværelsesgulve tørret godt igennem jævnligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis