Hej.. Jeg har sidste vinter overtaget Neptun Krydser 23, en svensk sejlebåd fra 1942.
Den er mildt sagt en smule misveligeholdt men jeg satser på den har en del goe sejl turer tilbage i sig.
Det er en træbåd som er blevet belagt med glasfiber, men jeg tror på der stadig er lidt liv i ligklæderne.
Den har ikke kostet mig noget særligt så jeg håber i kan hjælpe med en
billig og simpel LDS løsning på at komme ud og sejle og forlænge
skudens leve tid.
Jeg har først mulighed for at få den op af vandet efter denne sæson så satser på at få taget det mest preserende over vandlinien nu og så må resten venten til efteråret.
Der er skader på glasfiberen hvor andre både lagt og banket i mod kanten og fter at havne mesteren har flyttet rundt på den er snuden slået i stykker.
Tænker at forsøge mig med epoxy filler og glasfiber reperations sæt.
nogen gode råd?
Skal der males med primer eller hvilket produkt skal der bruges efter reperationerne.
Bør jeg slibe og male dæk og ruf tag, som er belagt med glasfiber.. og med hvad?
Hvilken behandling anbefalder i til den indvendige bund?
Bør jeg grunde hele skroget indvendigt og der efter bruge et andet produkt i bunden af kahyt og cockpit?
Rællingen på cockpitet skal limes. hvilken lim og frem gngs måde foreslår i?
Mast, bum og udvendigt træværk skal nok hav skrabt lakken af og en ny omgang kan det være en ide at give træ behandling inden lak?
Hvilken fremgangs måde og hvilke produkter forslår i her?
Jeg går efter en yderst økonomisk, simpel og effektiv løsning frem for den perfektionistiske estetiske...
Håber i kan hjælpe, på for hånd tak..