lave skud af diverse buske!!

Hvornår er det bedst at "lave" nye buske,ved at rive en sidegren af med bark og sætte
i en potte til den kommer igang.

Har en have lidt henne af vejen,ejendommen har været ubeboet/rørt i  2 år nu,så der er nok
ingen der dør af jeg napper lidt derhenne samtidigt med aftenluftning af hunden

Er det ikke sådan en efterårs-ting eller hva??

Alle de buske derhenne er de gode gammeldags rebis og hvad de ellers hedder allesammen,
 ligenu er det bare vildnis selfølgelig

Mvh Henrik

Mvh Henrik

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...

Haha, jeg snuppede og¨så en busk fra min nabo, det var sådan jeg fik min første solbær busk, naboen så det afligevel ikke..;-´D

Men du skal helst plante nye buske i foråret. Det er jo også sån med buske at de går i en slags "Søvn" om vinteren og vokser ikke før til foråret, så tag en sidegren og sæt den i jorden/potten og lad den få masser af vand som sol. Giv den gerne lidt gødning, dette vil give den en kæmpe stor fordel mod uvedkommende planter.

Jeg har selv gjort dette i 10 år nu...

Så spring ud i det ellers må du jo bare snuppe hele naboens busk haha

Held og Lykke.

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Ok! det prøver jeg og mange tak.

Mvh Henrik

Mvh Henrik

Gartnere siger at det man planter om efteråret skal gro, det om foråret kan gro.
Ja det er også en rigtig god ting Akselj,

men sommerne bliver længere og længere og det udsætter efteråret så meget at vi næsten springer efteråret over og går til vinter. (Røderne skal kunne nå at få fæste)

Men ja det kan sagtens lade sig gøre, men veksten kan blive beskadet af den voldsomme kulde.

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Du kan nå det endnu ved at "pløkke" nogle grene. D.v.s. at du med en gammel teltpløk, ståltråd el. vinkelformet gren bøjer nogle grene ned på jorden og dækker det nedbøjede sted over med lidt jord. Grenen vil i nu sætte rødder og du behøver ikke gå og passe på dem med vand o.s.v. Pløk dem nu, så burde du have nogle små buske klar i det sene efterår.

Fidusen er her er at du kan få nogle støre planter med et veludviklet rodnet end ved at drive dem frem i potter.

Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis