Slå airbag fra i Golf III

Hej Alle,

jeg har en golf III fra 94, hvor der er airbag til begge passagerer. Nu skal der imidlertid stå en autostol på forsædet, så jeg har brug for at deaktiverer dem (eller bare den til passagersædet)

Nogen der ved hvordan?

mvh,
Steen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Altså hvis du ikke har et nødslup der deaktiver airbag så skal du helt kontakte dit auto værksted.

Men det er sån med airbag at der sidder 2 eksplosive batteri formet m.m.j. Når du støder ind i en
eller bliver ramt med et slag vil disse to m.m.j ramme hinanden og blive udløst.

Altså skal du selv gøre den skal du tage dem fra, dette er dog meget svært.

Håber dette kunne hjælpe.

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Jeg ved af egen erfaring at når du tager hanskerummet af, så du kan komme op til kabineblæseren, så kan man komme til bagsiden af airbagen. Men om der sker noget ved at bare hive en ledning af der oppe ved jeg ikke.
Nu var det en 1,9TD fra 93 jeg havde, men jeg regner ikke med at der er så meget forskel på den del af kabinen på Golf 3er.
Så nu mangler du bare en der kan sige om der sker noget ved at pille en ledning af, jeg tænker på at det jo ikke ville være så smart hvis den går af. Men jeg kan ikke se hvordan den skulle kunne det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej.

Som FWM siger så kunne det også være en mulighed.

Men går den af så bliver det dyrt, men som han/hun siger så skulle den ikke kunne det og det skulle den heller ikke kunne, fordi det er to stoffer der skal blandes for det kan lade sig gøre, men lad nu heller en auto mand klare det, garantien vil gå på det hvis du selv gør det.

og laver du en fejl kan det koste side manden livet.

M.V.H.


Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Har selv en Golf 3 fra 95 en tysk importeret, der kun havde 1 airbag i rattet da vi hentede den, satte så selv en airbag i passager siden, der var gjort klar med stik der til, der sad en modstand i stikket, som jeg har fået at vide snyder, til at control boxen tror der er en airbag.

Nu efter vi fik barn og bilen er på gulepl. har jeg pillet airbagen ud igen og monteret handskerummet igen så jeg kan have en barenestol der.

Det er ikke så svært, bare sørg for at strømmen er pillet fra og evt. lad den stå i lidt så er du sikker.
De nederste handskerum/hylde skal ud for at komme til skruerene til airbagen den sidder med stjerne skruer 5steder, når det er afmonteret sidder der en række skruere med 8mm hoved når de er løsnet er airbagen til at tage ud, men tror som tidligere skrevet at der skal en modstand i stikket for at airbagen ikke melder fejl og den stadig virker i føresiden.

Men så skal du vel have fat i et handskerum, fra en model uden airbag dvs. årg 92-93. synes det vil virker forkert, at lade airbagen side hvis den ikke er aktiv. 
Og modstanden ved ikke om vw kunne risikere at ha den.
Annonce
modstand skal være 5 w 27 Qm.
den svarer til din airbag.
venlig hilsner

www.husegracaninauto.com

Fantastisk!

Det er lige hvad jeg håbede på nogen kunne svare på.

Jeg VED at dette ikke er noget der er særlig anbefalelses værdigt. Airbags er der jo ikke for sjov, og med en hobby teknikker som mig er det jo ikke 100% sikkert den kan slås til igen så den virker...

Nuvel - bilen er jo gammel (med godt med klassisk golf-III-først-halvfemser-rust), købt privat og garanti er derfor ikke noget jeg skal bekymre mig om. Det er sandsynligt at bilen 'dør' efter knægten vokser ud af stolen. Det er derfor vigtigere for mig ikke at udsætte ham for en eksplosion, end at bevare passagersidens airbag.

Thumps up til Chr-Hj for et par gode pointermht. strømmen....ku være pinligt at sætte den af under demonteringen :-/

Takker

før end du afmontere airbagen skal du aflades af strømen. Det gør du at holder en vandrør eller radiatorrør i nogle minnuter.
Det er fordi du kan have nok elektricitet i kropen til at udløse en airbag.
Minus pol på bateriet skal afmonteres.
held og lykke

www.husegracaninauto.com

Hej Neets
Mage til en gang sludder har jeg ikke læst længe - en airbag går ikke af på grund af statisk el.. Jeg sender dig en privat besked om hvad du skal gøre.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn - og andre,

tak for det. Da godt at vide, at det ikke er så galt farligt :-)

Til andre med samme problem, så oplyser Polobjørn, at modstand skal være mellem 3,5 og 5 ohm. Jeg tager den nok med multimetret, så der ikke er tvivl.

Udover det med statisk elek. så virker forklaringerne fine og til at gå til. Super.

/Neets
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis