dampspærre?



Hej

Nu står jeg og skal igang med samme projekt som på billedet, men hvorfor han han lagt en dampspærre under rionet? det gør jeg ikke.
Jeg ligger grus, flamingo, rionet, pexrør og så støber jeg. SÅ ligger jeg en dampspærre på betonen fordi jeg skal have trægulv på...
Det er ikke for at hænge nogen ud jeg lige bruger billedet, jeg skal bare være sikkert på jeg laver det korrekt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej Nu står jeg og skal igang med samme projekt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Pokkers også og de par huller der kom i dampspærren under betonen er sgu nok ikke nok og fugten trækker nok ikke ned i flamingoen. så må det blive klinker alligevel.

Kør frisk en fugt-/dampspærre under trægulvet- det sker der ikke en fløjtende huha ved. Det er en gennemprøvet metode, og der er ikke noget organisk materiale i hverken polystyren eller beton. Gulvvarmen skal nok få det hele tørret ud med tiden. Trægulvet kan bare ikke tage den direkte påvirkning, så der skal være noget tæt/beskyttende ned mod betonen. 

Klemmes fast bag fodpanelet.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Det er også hvad jeg nu har hørt fra firma der arbejder med fugtskader. Jeg skulle bare sikre mig at betonen ikke havde en højere fugtprocent end 65%, når trægulvet blev lagt.  Hvis der skulle strøer ovenpå, måtte den gerne være højere, så længe jeg havde en fugtspærre nyder strøerne.

Det er samme metode man bruger i områder med høj grad af radon gasser, der ligger man også en spærre under betonen.

Eks.  http://www.protan.dk/tage-og-membra...ing/radon/

Så gulvet bliver som det er og tak for info'en FiberSnedker.


Ja betonen skal selvfølgelig være tør nok inden. Helt klart. Der er bare ikke noget problem i at pakke det ind efterfølgende.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis