Boring og hakke puch maxi std

Hej jeg har lige købt en puch maxi standard uden gear, jeg skal til at samle den da den er skilt ad. Og når den køre vil jeg så bore og hakke den, skal den omdyses når den er boret og hakket. Og hvad vil den ca. køre efter den er boret og hakket og hvordan vil optrækket blive?

Håber jeg kan få noget hjælp
Hej jeg har lige købt en puch maxi standard uden... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HAH! Du har simpelthen smidt motoren væk? Det er godt klaret...

Og forresten. Scootergalleri er kanon, hvis du vil vide noget om din maxi. Ellers bare søg på google


 

hvordan kan det lade sig gøre at (smide en puch maxi motoren væk).????
er du ved at ombygge en økologisk puch maxi. der køre på rugbrøds motor.
(pedalsæt).! (tuning) af knallerter) når jeg piller på min. knallert.
er det med at klæmme flere kilometer ud af 1 ltr. benzin.
fjerne begranser plade bag kaburatoren. og støre fortandhjul 1 til 2 tand mere.
måske 3. eller gearkassekit. 2.ektra gear.! afhængi af knallert typen.?
og stadtig bevare trækket.?
men selve kaburatoren piller ikke ved. men bortset fra rensning af den.?

før køre den ikke mere end 28 til 30 km. men nu køre 45 km. på en ltr. benzin
med 2 ekstra gear i gearkassen.!
knallerten er en offroarder. gillera rcr 50. 30 kmt. version. en omklædet derbi senda 50.!
model år 2000.
Ham jeg skulle have den af kunne ikke finde motoren, den ligger på et værksted et sted.
Men det lige meget
Skrevet af JørgenE på 03 jul 2009 09:45

Hej projektmaxi

På LDS afholder vi os fra at give råd om ulovligheder, så du vil ikke få svar her.

Hvis du senere har spørgsmål der vedrører noget lovligt, er du velkommen til at bruge dette forum.


HA! Har du kigget inde i "lav bil"? Hvor mange får ikke råd derinde om chiptuning og andet? Hvor mange af disse chip er testet og godkendt efter færdelsstyrelsens regler? Der er der ikke en k*ft der siger noget.

Da jeg var 13 år, kørte jeg på en tunet knallert i en grusgrav, men det er vel også løgn?!?
Annonce
At chiptune en bil er lovligt, hvis man får synet bilen, og det tilføjes i papirerne at den er chiptunet. Jeg giver dig ret i, at der nok ikke er mange der sørger for dette.

At bore en knallert er at fjerne den begrænser, der er indsat for at forhindre den i at køre hurtigere end det den er godkendt til. Derfor vil det kun være lovligt, hvis kørslen foregår et sted, hvor postbudet og andre ikke har adgang, men så er det også en anden sag. Det må dog være utroligt få tilfælde, hvor det er aktuelt.

Men uanset hvad, er det møj svært at vurdere, men lige ovennævnte indlæg var jeg ikke i tvivl om.


Mvh. JørgenE
Skrevet af JørgenE på 15 jul 2009 21:49
At chiptune en bil er lovligt, hvis man får synet bilen, og det tilføjes i papirerne at den er chiptunet. Jeg giver dig ret i, at der nok ikke er mange der sørger for dette.

At bore en knallert er at fjerne den begrænser, der er indsat for at forhindre den i at køre hurtigere end det den er godkendt til. Derfor vil det kun være lovligt, hvis kørslen foregår et sted, hvor postbudet og andre ikke har adgang, men så er det også en anden sag. Det må dog være utroligt få tilfælde, hvor det er aktuelt.

Men uanset hvad, er det møj svært at vurdere, men lige ovennævnte indlæg var jeg ikke i tvivl om.

Vi er som sådan ikke ueninge, men hvad så med de utallige råd til folk om hvordan de skal lave deres el inst eller for den sags skyld VVS inst, det er vel ikke ret meget anderledes, tager du stilling til tuning af knallerter er du også nød til at tage stilling andre ulovlige ting, ellers lugter det for meget af dobbelt moral.

Hej Bai7200.

Da du åbenbart ikke selv er i stand til at se forskellen på at ulovligøre en knallert og diverse råd om elindstalationer mm. må jeg se om jeg kan hjælpe dig lidt på vej !
Forskellen ligger i at en knallert ikke er bygget til den høje fart og at føren kan skade andre menesker i trafikken, når vi laver diverse indstalationer i eget hjem, går det kun ud over os selv hvis noget går galt.

V.h.  Håndværkeren
Det vil sige, at der aldrig bliver lavet ulovligt el/VVS-arbejde i en lejlighed/rækkehuse??

"Kun går ud over os selv" Jo, hvis du regner dine evt. børn som dig selv så.......
Skrevet af Pokemon på 16 jul 2009 08:35
Det vil sige, at der aldrig bliver lavet ulovligt el/VVS-arbejde i en lejlighed/rækkehuse??

"Kun går ud over os selv" Jo, hvis du regner dine evt. børn som dig selv så.......
Jeg kan sagtens se hvor du vil hen, desværre for dig hopper jeg ikke på vognen.
Kan blot konstatere at der findes menesker der ikke kan skelne, eller blot ønsker at "yppe kiv"
Nu har jeg ikke lyst til at fortsætte denne diskution, der er kommet langt fra hvad emnet var.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis