Hjælp ild i båden - næsten

Vores komfur står for tæt på noget træ.. og det har lige været ved at udvikle sig til rigtig brand.

Kan man isolerer så ikke varmen angriber træet.. før sad der kun en alu-profil på med den leder jo varme perfekt.

Nogen der har en god idé eller skal jeg bare save træet væk??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vores komfur står for tæt på noget træ.. og det... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der sad aluminium på.. og træ og lak blev sort inden under.. Hvis du kigger på billederne så er det kun sort for oven der hvor aluskinnen sad..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 04 jul 2009 13:25
Der sad aluminium på.. og træ og lak blev sort inden under.. Hvis du kigger på billederne så er det kun sort for oven der hvor aluskinnen sad..

Hej Andy.
Jeg har også set det stykke aluminium, og det er ikke noget der er standart på Maxi bådene. Skal det være effektivt skal der en ca. 5 mm. tyk glasvævsmåtte imellem aluen og træet af den type der også bruges til at pakke udstødnings systemet ved motoren ind i. Jeg tror dog heller ikke at det er det gasapparat der var fra starten, en brænder må da ikke plaseres så tæt på et brandbart emne.
Og så vidt jeg husker er Maxi bådene godkendt af det Norske Veritas, og de er temlig krakilske ved sådanne installationer.
Jeg tror at den er født med et spritkomfur. Det originale komfur har stået dybere og den plade gaskomfuret står på er sat i senere, Jeg har nemlig lige flyttet pladen ca. 4 cm højre op og kanten af komfuret flugter nu med overkanten af træet.
På mandag vil jeg bestille noget glasvæv og lægge under den aluprofil - lidt livrem og seler men for at være helt sikker.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvad med bare en lille, rustfri plane sat på den bøjle, der vender mod træet? Og så bruge en gryde/pande, som kan være der alligevel?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det har jo været oppe og vende men der er ikke langt, så det vil være hot hot stål der stråler mod træet i stedet for en pande. Til gengæld er der 4 cm mere plads under komfuret..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis