nøglehuller på gammel skænk

jeg har arvet en meget gammel skænk, som jeg gerne vil slibe og gøre pæn igen. Rundt om nøglehuller sidder der en slags metal, som nu er helt mørkt. Jeg ved ik hva slags metal det er, men hvordan gør jeg dem pæne igen??

mette nielsen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte med at rense dem med Kaffegrums tilsat opvaskemiddel så det bliver sådan en grødet masse. Du må endelig ikke tilsætte vand før du vil skylle det af skænken.
det er vel forudsat at skænken er malet eller lignende... Kan kaffegrumsen ikke farve træet ellers?

mvh jan
Skrevet af jancar på 03 jul 2009 13:07
det er vel forudsat at skænken er malet eller lignende... Kan kaffegrumsen ikke farve træet ellers?

mvh jan

Det har jeg endnu ikke oplevet, det er muligt hvis din kaffemaskine kun bruger lunkent vand så den ikke får trukket farven og aromaen ordentlig ud af bønnerne, at det kan farve lidt, jeg tror det dog ikke.



Det er en moccamaster jeg har.. den laver meget varm kaffe ihvertfald... Jeg har tænkt mig at male den bagefter, lige slibe den lidt og så male den. Det er sådan en med en skrå låge man ka hive ned så den danner et bord og så er der små skabe og skuffer inde bag ved. Så jeg har tænkt mig at bruge det til skrivebord.. Min kærestes farfar og farmor fik den nyistandsat til deres bryllup i 30erne, så den er sikkert gammel.


mette nielsen

Annonce

Åh nej Mette.
Du må da ikke male den når du først har renset al den gamle maling af, og da slet ikke sådan et fint gammelt møbel. Jeg går ud fra at det er fyrretræ, så en gang voks i stedet vil gøre den så flot at selv naboen bliver lokums grøn i hoet af ren misundelse.
Der er ik maling på nu... og det er noget mørkt træ. Jeg tror det er mørkbejset egetræ.. Den vejer et helt tons!!! Havde den været lys havde jeg ik villet male den.. Men jeg er ik til mørkt træ, så jeg håber den ka males..

mette nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også