KLagemuligheder

Jeg har fået lavet nye fuger i mit hus men arbejdet er udført i meget ringe kvalitet og mureren er ikke medlem af byggegarantifonden og svarer ikke på mine forsøg på kontakt....
Er der nogen som ved hvilke muligheder for klage, jeg har ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stort set aller en disse, det er forskellen på de Håndværkere der har deres baggrund i orden og så fuskerne, det bliver altid meget dyrere at bruge billig arbejdes kraft i den sidste ende.
Det er jo så lidt svært for mig at vurdere hvem der har baggrunden i orden og hvem der ikke har, men måske medlemsskab af en garantiordning borger for kvaliteten ? Det burde jeg måske have checket inden jeg gav ham ordren :-( ....
Og det var desværre ikke 'billig arbejdskraft' - han tog sig vel betalt.
du kan som forbruger altid klage over en vare uanset hvilke organisationer leverandøren er medlem af eller ej.
vedrørende de konkrete klagemuligheder ved byggeri se her .

dine muligheder hvis du får medhold i klagen og leverandøren ikke vil efterkomme afgørelsen kan så måske i højere grad være påvirket af om leverandøren er medlem af brancheorganisationer. men med et medhold i en klagesag i hånden er der jo et godt fundament for et sagsanlæg, hvilket leverandøren jo også udmærket ved. men han satser nok på at du kører træt før det når dertil.

Har du betalt ?
for det er den ultimative "klage" mulighed.

Jacob
Skrevet af DanAuktion på 02 jul 2009 10:41
Det er jo så lidt svært for mig at vurdere hvem der har baggrunden i orden og hvem der ikke har, men måske medlemsskab af en garantiordning borger for kvaliteten ?
Nej, bare fordi man er med i en garanti ordning, er det jo ikke nogen sikkerhed for at kvaliteten er i orden, det betyder faktisk bare at håndværkeren, har ville betale det gebyr det koster at være med i den garanti ordning, alle der vil betale uanset hvilken klamphuggere de er, kan være med i ordningen så længe de vil betale.

Eneste "sikkert" valg man kan træffe, er at benytte en håndværker via referencer, eller god omtale....

Annonce
enig med Koluda
det er lidt ligesom en forsikring sålænge mann betaler er de glade. først når man har været tilpas dum de første mange gange gør de noget.
Jeg betaler en arm i forsikring (alm. ansvar + produkt ansvar) da der bliver lavet meget klamp inden for min branche. folk sjusker efter min mening. men det kan jo ske for den bedste at man taber en parabol på en bil, at man rammer et vandrør af plastic osv.

Jacob
Jeg tror at en af grundene til at der opstår så meget sjusk, ligger i at det skal gå for stærkt i dag. Og selvfølgelig vil Mester helst have så meget ud af svenden som muligt.
Men min erfaring er at der ikke længere er tid til at "Kæle" for det arbejde man er i gang med.
angående snyd med garantiordninger: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/07/10/140915.htm?rss=true
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis