Nogen der ved...

Under lakring af mit styrhus er kommet så strint af skibslak på mine vinduer.. det er plexiglas vi snakker om .. hvordan får jeg fjernet disse , uden af rise vinduerne..

MVH Hald
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart lyder det som en umulig opgave.. skraber du det af vil du ridse og bruger du opløsningsmidler vil ruden blive mat og måske krakelerer.

Måske kan brun sæbe klarer det.. smør brun sæbe på og dæk det til med noget plast og prøv så om du kan tage det af om en eller to dage.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det tør jeg ikke udtale mig om.. Men jeg tror det kommer til at koste nogle nye ruder hvis det pludselig bliver nogle få grader for varmt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tag ruderne ud og bøj dem forstigtigt når lakken er gennemhærdet - og håb på at lakken er mindre elastisk end ruden...

Så vil lakken springe af ruden

Problemet er bare det er 6mm ruder .. dem bøjer man ikke bare lige såen.. det er små streger , så jeg må leve med dem ..

 

Tak for svar  og go sommer derude ..
MVH Hald

Annonce
Har du prøvet med et barberblad om du kan løsne lakken med det eller en Stanly knivs blad? De skrabere der følger med et glaskeramisk komfur må kunne bruges. Der findes også polermiddler til plexiglas der kam polere små ridser væk.
Mange gange kan man tage det af med en negl og noget knofedt. Eller spisen af en almindelig bestik kniv som ikke har tænder.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis