tomgang varierer ved opstart..

Kære forrum

Er der nogen der kender til løsning til dette problem:
Ved opstart af min Volvo MD 2030 årgang 2004 (580 timer), går ned i omdrejninger og vil umiddelbart efter - ca. 15 sek. - ikke tage omdrejninger. Den reagere på samme vis, selv om den er halvvarm. Ellers kører den normalt.
Sidste år startede den ikke sådan, der sprang den i gang med det samme, og holdt omdrejningstallet osv.

Min frygt er dieselpest... er det mon begrundet?

Ved oplægning denne vinter udskiftede jeg:
Brændstoffilter, oliefilter og olie, kilerem, renset luft filter osv.

Er der nogen bud...?
Mvh
Polite

Mange hilsner
Polite
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Huskede du også at enten tømme dieseltanken helt og lade den stå åben, eller fyldte du den helt op. Der vil i løbet af vinteren kunne opstå kondes i tanken hvis den kun er halvt fyldt. Så måske du skulle starte med at tømme tanken helt, og så fylde noget helt nyt på.
Dieselpest er bakterier som du kan se.. Typisk er det noget brunt grød.. så prøv at suge noget af tanken og se hvordan det ser ud.
Der en en udmærket artikel om pest i tanken i det sidste nr. af bådmagasinet sejl.. mon ikke den samme artikel er i deres motor udgave.
Der anbefaler de at man lige taler med sit værksted om hvor meget der skal renses hvis det er pest.

er der forøvrigt ikke et vandudkillelsesfilter hvor du kan se om din diesel er klar.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, så vidt jeg husker er der ikke vandudskillelses filter. Men jeg har gjort alt hvad man skal gøre, hvis man vil have vand i tanken.... så jeg vil starte med at rense tanken - den er forholdsvis let at tage op.

Tak for svar so far


Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis