Skift af bund i anhænger - billig træplade?

Hej med jer

Jeg skal udskifte bunden i min gamle trailer - jeg har hørt i byggemarkedet hvor de har "den rigtige" type plade - men for det første er den ikke bred nok, så jeg skal have 2 for at kunne lave det - dvs. der kommer en utæt fuge i midten. Derudover er de alt for dyre, da de koster 400,- pr. plade.

Jeg overvejer en billig løsning med en krydsfiner eller MDF - måske man kunne behandle den med noget så den kunne overleve et par år udendørs .. nogen ideer?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv Ferrywood ude i Hedehusene.
Anvedelse af MDF kan under ingen omstændigheder anbefales. Behandlet eller ej er den ikke nær fugtbestandig nok til formålet.
Hej Morten
Har du set at JEM & FIX i deres tilbudsavis gældende fra d. 29.juni
reklamerer med en renoveringsplade til trailer for kr. 399,-
125 x 250 cm.
Fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Det er netop den slags jeg har set på dom ikke kan bruges ...
Jeg har kigget efter det samme. "Den rigtige plade" er uhyggeligt dyrt, når man kommer op i en passende tykkelse.
Jem og Fix' plade er kun 12mm, og til at lægge ovenpå den gamle bund, som man skriver.
Tagkrydsfiner i 13mm er noget billigere. Jeg har spekuleret på at lime to sammen i tykkelsen, (Så kan en samling måske tolereres) og give det hele en god gang bådlak.
Men ellers skulle man måske over i noget aluplade. "Dørkplade". Selvom det er endnu dyrere!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Plader over 125 cm er dyre, over 150 cm er de ordentligt dyre, jeg har en fortid som trailkonstruktør hos Brenderup... ;o)
Overvej en gang mere om du ikke kan leve med en samling. Læg en tynd strimmel metalplade under bunden til at samle og tætne.

MVH Leo

Jo, det løser dog ikke problemet med at det stadig vil koste over 800,- at sætte den i stand - hvilket den er for gammel til når en ny kan fås fra 3.000,- ....
Hvorfor ikke bare bruge noget alm. tagkrydsfiner istedet for? Det kan man idet mindste betale sig ud af. Så kan du jo evt. lave en samling med båndstål man bruger til gipssamlinger.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
De fine, dyre trailerplader er en birkefiner med mange tynde lag limet med vandfast lim og pålagt (så vidt jeg husker) 150µm fenolfilm. De billigere er lavet med færre lag, ofte af 'tropisk træ' og med en tyndere film.

Hvilken som helst plade, der er limet med vandfast lim kan bruges. Træet er under alle omstændigheder kun vandfast i ret begrænset omfang. Pladens overflade kan med fordel være tæt, men hvordan du opnår det er ligegyldigt.

MVH Leo

Tagkryds kan jo fås med fer og not, så det burde da være til at lime to plader sammen. Under samlingen kan man bare lægge en bane af overskudspladen til forstærkning af samlingen. Med mindre der er en vange på tværs eller langs, som samlingen kan ligge på.

Men er din smertegrænse 800,- og ladbredden over 150 cm så er handlemulighederne jo begrænsede også i relation til at købe plader der er stærke nok til at bære den vægt som traileren er registreret til.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også