Skift af bund i anhænger - billig træplade?

Hej med jer

Jeg skal udskifte bunden i min gamle trailer - jeg har hørt i byggemarkedet hvor de har "den rigtige" type plade - men for det første er den ikke bred nok, så jeg skal have 2 for at kunne lave det - dvs. der kommer en utæt fuge i midten. Derudover er de alt for dyre, da de koster 400,- pr. plade.

Jeg overvejer en billig løsning med en krydsfiner eller MDF - måske man kunne behandle den med noget så den kunne overleve et par år udendørs .. nogen ideer?
Hej med jer Jeg skal udskifte bunden i min gamle... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
man kunne jo også bare lave bunden af fer/not brædder selvom det tager lidt af lastvægten. men med de dimensioner er det vel som min en 750 kg trailer, så der er vel lidt tilbage at arbejde med.

Kommer lidt an på, om du har en presenning til traileren. Hvis du har, kunne du jo mageligt bruge en osb-plade eller lignende, evt. "overhældt" med en billig træolie. De fåes med fer/not - og kan evt. styrkes med en rest osb på undersiden.


Mvh.

Jan R.
Hej kan jo se at du kommer fra Rødovre
prøv krydsfinerhandlen ude på ........ tja den første side vej på Islevdalsvej når man kommer fra Jyllingevej og drejer til højre



Tim  
 
Nå, jeg måtte jo tage en beslutning - jeg spurgte i trælasten om han viile anbefale tagkrydsfiner eller obs, og det blev 2 tagkrydsfiner med fer/not - nu er traileren lavet, og så ryger der en presenning over når den ikke er i brug, så burde det vel kunne holde nogle år ...
Jep, det er hermed gjort - 5 l træolie for 89,- ... så blir det vist ikke billigere ... helt utroligt som de ca. 3.5 m2 kunne suge - næsten halvdelen af spanden før det var nogenlunde mættet ... det viser jo bare hvor vigtigt det er ...
husk undersiden, alle kanter og hjørner

Jacob

Hvad gør i så... Jeg vil gerne sætte mine hængsler og andet fast med pop nitter igen. Er der nogen der har fundet dem, 7mm x 20mm. 


Jeg ved lidt om meget.

du kan også bruge islagsmøtrikker, og nogle panheadede skruer, så fylder det ikke alverden..


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også