Pas på når I køber hårde hvidevare på nettet!

Jeg var inde i Punkt 1 for at få et tilbud på en Mile inbygnings ovn, den model jeg gerne vil have havde Pyrolyse, SoftClips udtræk og jeg fik oven i købet en check med fra Mile på KR. 1.000 som jeg kunne købe ekstra tilbehør for. Samlet pris 11.000

Da jeg lige ville check prisen et andet sted, så havde jeg hørt at man kunne finde tingene meget billigere på nettet, jeg fandt også en Mile inbygningsovn, det var kr. 1.500 billigere heller ikke helt samme model, så jeg ringede til butikken, el-stroem.dk der fik jeg en rigtig smart ass sælger i røret, jeg spurgte hvorfor den model var så billig i forhåld til, den havde jo nøjagtig samme speks som den jeg havde set på, han sagde bare, vi er bare billigere, såden er vi! PIS med ham.

Det viser sig nu hvor jeg har modtaget ovnen at der IKKE følger softclips med, men at man skal købe dem for kr. 1.495 ved siden af. I brugsvejledningen som Mile levere med til ovnen står der, jeg citerer "Ud over de medfølgende FelxiClup-ud-træk kan der monteres yderligere udtræk i ovnen" - Det betyder sgu da at de følger med.

El-Stroem.dk siger bare at de ikke har noget med Miles Manual at gøre, korrekt smarte, og at de ikke har skrevet på deres webside at de følger med, igen korrekt, det var 2 points til el-stroem.dk - men I skriver sgu heller ikke hvad der følger med.

Facit er, jeg beholder den skide ovn, handler aldrig mere hos el-stroem.dk og det har kostet mig min. kr. 2.500 mere end hvis jeg havde købt den hos Punkt1.

PAS på der ude, og pas på når I skal købe hos el-stroem.dk / el svindel de aner ikke en kæft om hvad de sælger.

Er blevet snydt af El-stroem.dk det er nogle salgs genier og svindler, stor advarsel til alle! Check før i køber, min vare blev kr. 2.500 dyre end i den lokale hårde hvidevare biks!

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du prøvet at spørge miele om dette? Fordi så kan de da få afskaffet ham el-strøm som forhandler...
Hej, jeg skal kontakte Mile her om lidt, og så ser vi hvad de kan gøre... men jeg regner sandelig ikke med at de sender noget gratis til mig!

Er blevet snydt af El-stroem.dk det er nogle salgs genier og svindler, stor advarsel til alle! Check før i køber, min vare blev kr. 2.500 dyre end i den lokale hårde hvidevare biks!

Det jeg mente var om de kunne bekræfte at de der clips skulle være med. Hvis de siger at de skal være med, så har du vel en god sag. Hvis de siger at det er individuelt for forhandleren, så er det vel en anden sag.?
Du skriver jo selv at det ikke var helt samme model - så kan du da heller ikke sammenligne priserne. Som oftest er det sidste lille tal eller bogstav i modelnavnet ofte en verden til forskel; så virksomheden har vel bare solgt dig den vare du har bestilt?
Som jeg læser det så er det bare en lektion i at når man handler på nettet så skal man være vågen og bruge email frem for telefon.

Der er jo ikke noget nyt i at man ikke kan stole på en ivrig sælger

Jacob
Min erfaring siger mig at man ALDRIG skal stole på en sælger!

Men jeg havde sendt skidtet retur... der er 14 dages returret på nettet...
det er bare for sent at sende det retur når det har været pakket ud og man finder ud af det mangler. Du kan jo ikke sende noget udpakket retur.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

-->Robert
Det er vist noget med at de vil ændre reglerne på det område.
Ligesom man gerne må prøve noget i butikken, skal man også have mulighed for at se det "In real life" når man har købt det.
Og det er jo svært at se om der er noget defekt eller mangler inden man pakker ud!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja, jeg kunne godt sende lortet retur, det sigr de også selv, men hey, jeg har betalt 300 for at få lortet fragtet til min dør, det koster mig yderligere 300 at sende det retur.... så står jeg med en udgift på 600 og uden en ovn....

E-Mail er også super godt, men når man ringer til en forretning der gerne vil virke troværdigt og er afhængig af god omtale på nettet, så regner jeg jo med at de bare sådan nogenlunde taler sandt.

At model nummeret ikke var det samme står jo ikke til diskussion her, problemet er at jeg ringer til dem, spørger udtrykkeligt om der er noget galt med deres produkt eller hvorfor det er billiegere end alle andre steder.

De vidste udemærket godt at de FlexiClips ikke var med, og det kunne de bare have sagt.

Hvidevare service og Punkt1 tilbyder begge en CHECK på kr. 1.000 hvis man køber sådan en ovn MED FlexiClip og der koster den kun kr. 11.000 - så køb den der.... Miele er sgu heller ikke til meget hjælp her, de har en eller anden skole dreng sidden hvis stemme sgu lyder som om den er gået i overgang.... de svarer ikke på maills og er gider ikke svare på det. Jeg har sendt SCAN af manualen med hvor der står at de udtræk er med, send billeder af el-stroem.dk / el-svindel 's webside så de kan se at vare deklarationen er mangelhaft og ikke lever op til almene krav for internet butikker.

Er blevet snydt af El-stroem.dk det er nogle salgs genier og svindler, stor advarsel til alle! Check før i køber, min vare blev kr. 2.500 dyre end i den lokale hårde hvidevare biks!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis