Erfaringer med Røremaskiner

Hej
Min gamle røremaskine er stået af jeg skal have en ny. Har kigget på KitchenAid & Kenwood, men vil gerne høre andres erfaringer.

Bonusinfo er at den gerne må kunne tage minimum 2 kg mel og skal kunne ÆLTE - ikke bare piske æggehvider og så gå kold hvis der bliver en smule substans i indholdet.

Tak for hjælpen, Silas
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kenwod er bare kram der holder i mange år, og har ingen problemer med 2 kg. rugbrøds dej.
Jeg har en Philps XXX på 450 W. Jeg valgte en med mange watt for at kunne trampe rugbrød, bolledej og lignende. Med en kraftig motod følge (bør der) stærkere lejer etc.
Skuffelse. Efter mindre end to år er lejerne slidt op. Øv.
Da jeg fik den sjove ide at sætte en energi/effeltmåler på viste det sig, at den kun kan trække 275W med max belastning i bolledej.
Philips kundeservice siger jeg må have brugt den meget og/eller forkert siden lejerne er slidt op, og så har de en underlig naturlovsstridig forklaring på, at den ikke kan optage den effekt den er angivet til.
Jeg køber ikke en Philips igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Har selv en KitchenAid og den har fungeret upåklageligt og virker utrolig solid. Det eneste problem der kan være med den er at den kræver plads og at den er meget tung hvis man vil stuve den af vejen når den ikke er ibrug.
Men hos mig står den altid fremme.
Der er desuden meget godt tilbehør til den.

mvh
gug

Hvorfor? Ville bare vente på input mere end én dag. Er bestemt glad for alle meninger der er give tilkende. Som det ser ud nu i mine øjne fører Kenwood, da jeg ikke har kunnet finde en KitchenAid som kan tage mere end ca 1 kg mel. Håndværkeren er dog den eneste som har istemt for dette mærke, så hvis flere havde en mening villet det være skønt

Vh, S

Har en gammel Kenwood Major, (den kraftige) stor, tung og uhåndterlig. Måske ikke husmoderens yngling, men man kan stole på den.
Brænder den af, bliver det den model som skal anskaffes igen.

Mvh. Christian

tjaa kenwood eller kitchenaid, begge er dejlige mærker, og det kan godt betale sig at tage ud og løfte lidt op dem, for skal den kunne tage noget, skal den være lavet i ordentlige materialer, og det vejer altså noget mere end det plastikskrammel de sælger nede i supermarkedet.

desuden skal man også holde sig fra at købe de aller billigste modeller, for ja de skal jo altså spare nogle steder når det skal sælges så billigt.

både kenwood og kitchenaid har en del ekstra udstyr, så jeg vil give et + til dem begge og hvad man vælger er vel smag og behag, jeg ville nok hælde lidt mod en kenwood, men igen, det er smag og behag

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

Jeg kan så afsløre at det endte med en Kenwood Major Titanium som jeg fandt på tilbud hos Elcity.dk. Indtilvidere er jeg godt tilfreds Majoren, som har rørt dej til rugbrød og snegle. Det virker som kram og så larmer den meget mindre end den 30 år gamle Krupps.
vh, S
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis