Bebyggelseprocent...?

Hej!
Huset er 150 km2 med tagetage på 100m2 som ikke er udnyttet.
Grunden er 990 km2.
Jeg fandt ud af at bebyggelseprocent måikke overstige 25. Bebyggelsesprocenten bestemmer altså, hvor stort et hus må være i forhold til den grund, det bygges på.

Hvis jeg udnytter tagetagen til beboelse, bliver så bebyggelseprocent ændret, eller bliver den ikke ændret da den er en del af nuværende bolig?

På forhånd tak Mvh Zagor

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bliver ændret...... men der skulle da ikke være nogen problemer i dit tilfælde?
Jeg vil tro det er de kvm i grundplan man går efter.
det er det ikke.. det er antal m2 godkendt til beboelse...

ellers kunne man jo bare bygge et 10 etagers hus på ens parcelhusgrund...
Man regner i beboelsesareal. I dit tilfælde bliver det så 247.4 m2. Hvis din garage er over 35 m2 skal arealet derudover regnes med. Du vil udnytte din tagetage. Så beregner du arealet af 1 salen som det areal hvor afstand fra gulv til ydersiden af dit tag, overstiger 1.5 m.

Du kan og skal altid spørge på kommunen. Nogle steder er der åbnet op for en højere bebyggelses %.
Annonce
Tak for alle svar For resten, er bebyggelseprocent ikke blevet ændret til 30%?
Nej. Der er åbnet op for at de enkelte kommuner kan ændre lokalplaner og tillade bebyggelse op til 30%. Det er en rammebeslutning og altså ikke noget du bare kan gå ud fra. Som jeg også skriver i forrige indlæg: kontakt din kommunes tekniske forvaltning for at få at vide hvad der gælder for der hvor du bor...
Ok, jeg kontakter tekniske forvaltning..Men lad os sige at der er tilladt 25% og hvis jeg skulle bebygge 1 sal så kommer det op på 26%. Kan man så ikke bare sætte nogle skabe det sidste procent, så er der præcis 25%?
Er du sikker på at dit areal ovenpå bliver 100 m2? Er der 100 m2 areal hvor der er mere end 1,5 meter til ydersiden af dit tag? Og nej, skabe fjerne ikke beboelses areal. Det eneste du kan gøre, er at lade et stykke af din 1 sal være ikke beboeligt. Der kan være en høj skunk i den ene side eller et par meter friplads hen til den ene gavl.
Et beboelsesrum defineres som regel som et rum hvor der på 4 m2 er en højde over 2.3 m hvor loftet er vandret, samt der skal være et vindue og opvarmning. Det er der f-eks ikke hvis du laver en høj skunk. Husk på at du kan risikere at ændre så meget på dit hus, at du skal leve op til de nye isoleringkrav. Det ved kommunen også.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis