Hvilken støbemix bruges til færdig gulv.

Hej !

Jeg er jo i fuld gang med at bygge garage, og skal til at støbes fundament, dertil får jeg leveret 0,8 mm støbemix.

Skal jeg bestille ekstra og bruge samme støbemix til mit færdige betongulv, uden yderligere slidlag, også samtidig få en pæn rengørings venlig blank overflade. eller er 0,8 mm sten for store til dette ?  eller hvordan gør jeg det.

Vil helst undgå at støbe slidlag også hvis det er muligt !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge den samme støbemix til gulvet. Jeg ville dog have valgt at få det som færdigbeton når det er til et garagegulv, så er man sikker på kvaliteten.
Tænker du på styrken af betonen ?  er det ikke bare at spare på vandet, og lave blandingerne ens fx med spande. det kun 20 m2

Det er faktisk en udbygning til redskabs skur/ værksted, garage delen til bilen er der i forvejen..!
jeg vil helst selv blande, både pga prisen og at jeg så kan gå og rode med det når jeg har tid lørdag - søndag.

Lige et tillægs spørgsmål.
Jeg har fået tilbud overskuds støbemix gratis, dog har det lagt et 1 år måske mere, og der er lidt græs i kanten og lidt små rødder i.. er der noget i vejen for at bruge det, hvis man selvfølgelig undgår det væreste skidt, men der stadig kan snige sig et blad eller en græsrod med i.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
en 0,8 støbemix er ikke velegnet til hverken sokkel eller gulv.
bruger du det må du ikke spare på vandet og du skal lave en god armering.
husk at lægge gulvvarmeslanger i gulvet værkstedet bør have sin egen og resten en. det er ikke sikkert at du nogen sinde får brug for det,men det vil være dejlig at kunne koble varme på gulvet, ... her kan en solfanger bruges. men det vil være synd kun at bruge den til værkstedet
solfangere der er effektive om vinteren ved jeg man kan man købe hos Elite Byg i Rødover og hos byggeservice på 60804010.
men det bedste ville være at bruge den betonmix til slidlag og skaffe noget andet til det grove.
Niels
Jamen Byggeservice ! du må meget gerne fortælle mere om det solvarme, hvor meget kan det varme et isoleret værksted op uden supplerende varme kilde om vinteren, og meget gerne en pris for et komplet sæt, der kan kobles på gulvarmeslangerne.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det støbemix du har er det ikke med sten fra 0-8 mm.? Ved nærmere eftersyn skriver du godt nok 0,8 mm, (altså under en millimeter) men det må da være en trykfejl efter som du spørger om de sten er for store.
Annonce
jo det er en fejl... 0-8 mm selvfølgelig ! hva siger du til mit spørgsmål om det "gamle" støbemix jeg kan få, kan jeg bruge det.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Når vi får leveret færdigbeton til færdige gulve er det med max 8 mm. sten. Så jeg vil da mene du sagtens kan bruge det til dit gulv. De sten der er i det er  4-8 mm. fra 0-4 mm. er bakkesand.
Ved Unicon kan du hente en beton der hedder slidlagsbeton (s20r-fem08in--u---) den består af 4-8m sten og indeholder c. 800 kg sand mere pr. m3 end en alm. beton. den koster en tusse +moms pr m3 men det er hurtigt tjent hjem i arbejstid.
du kan sagtens bruge det støbemix både til gulv og fundament. jeg har selv brugt det til min garage og der kan køre en kampvogn over uden det ses.
Du skal bare lave hvad der svarer til styrke 20 hos betonværkerne.
Og til gulvet skal den ikke være alt for våd da det ikke er til at styre og få pænt.
Skrevet af sluppermand på 30 jun 2009 15:37
du kan sagtens bruge det støbemix både til gulv og fundament. jeg har selv brugt det til min garage og der kan køre en kampvogn over uden det ses.
Du skal bare lave hvad der svarer til styrke 20 hos betonværkerne.
Og til gulvet skal den ikke være alt for våd da det ikke er til at styre og få pænt.


Har du så slidlag sluppermand, oven på støbemix´en ? 

Er der ingen der har en kommentar til brug af det her gratis støbemix, med lidt blade og græs i kanten.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis