Hvor lækkert.

Som nogle ved så har jeg haft lidt problemer med "husdyr".
Nu har jeg fået lavet min kloark, og fuldt forståligt at der var problemer, da brønden til gulvafløbet var en plastikmalerspand med huller i siden til et tilgang og en afgang samt en rist hvor der så kommer fra vaskemaskine og bad/vask i det andet badeværlse. Der fra er der næsten bagfald til brønden uden for, hvor køkkenvasken også går i.
Køkkenvasken med afløb er et special for sig.
Det var lavet i fine glaseret lerrør, men hele strengen var lavet som en vandlås og røret kom op i bunden af brønden. (fy det lugtede fra jorden omkring).

Men hvor er jeg glad for at jeg har rørskade forsikring på huset.
Ja og jeg har enda udvidetrørskade, og ifølge min advokat, så kan jeg få dækket alle følge skader fra rørskaden, dvs. retablering af isolering i krybekælderen mm.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sender du så "entreprenøren" de venligste tanker.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har også oplevet noget lignende engang. Det var en gammel tilbygning der dog skulle rives ned.

Men føj det kan lugte sådan noget...

Godt for dig at du havde forsikringen. :-)

Hvordan går det eller med byggeriet? Kan du finde ud af noget inden du skal ud og sejle igen?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har byttet mig til en ekstra uge nu her, så jeg håber at få afklaring på det meste i den kommende uge.
Forsikringen har bedt Cowi om at tage et kig på huset, så de kommer på tirsdag.
Og så er det jo bare at vente.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Lavede en ejerskifteforsikring med rørskade da vi købte sommerhuset. Efter 3 måneder var kælderen oversvømmet med 20 cm. kloakvand. Ringede til forsikringen, Codan, og de var søde og ville sende en ud for at se på skaden.
Efter et par dage fik vi brev om at de havde været der og set at skaden var under 2 mm, og skyldes dårlig vedligeholdelse, derfor dækkede de ikke...
Da vi så ringede til Codan fik vi at vide at det Hillerødafdelingen der stod for skadesanmeldelsen, så derfor skulle vi henvende os hos dem...
De siger så at det er Sjællandsafdelingen der tager sig af sommerhusskader - og de henviser til hovedkontoret da de var blevet nedlagt i mellemtiden...
Efter at have været blevet stillet rundt nogle gange i hovekontoret bliver vi henvist til Hillerødkontoret igen da vi jo kan sige os selv at det er dem der tager sig af skaden, det er jo dem der har sendt en mand ud...
Som de sjovt nok ikke kender noget til i Hillerød, som sender os videre til Sjællandsafdelingen...

Endte med selv at betale 30.000 for en ny kloak, og er ikke længere kunder hos Codan

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis