Bade-Bassins IS

Hej alle sammen, har lige købt nyt badebassin. Jeg vil gerne kunne fylde varmt og koldt vand i det. Den kolde vandhane passer fint nok til haveslangen, men det gør den varme ikke. Derfor er det iskoldt, solen varmer det selvfølgelig men ikke lige så godt. Tænkte på om man kunne købe en omdanner og sætte den på den varme vandhane så den passede til min haveslange. Håber i kan hjælpe. Ihvertfald Tak på forhånd...
Hej alle sammen, har lige købt nyt badebassin.... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej denne er bedre.
Så kan du sætte din slange på.
Du skal dog huske at lukke for vandet til huset, inden du skifter den.
Og ja det er aut,vvs arbejde.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ok, men finten er at jeg ikke vil have en ny vandhane.

Jeg vil bare have et helt almindeligt stykke plastik til at stykke vandhanen og slangen sammen.

Det er rigtigt!

Spar kr. 90,- og få en vandskade til 90.000,- som forsikringen ikke dækker fordi du har dummet dig.

Det er sund fornuft!

Noget andet er så at alt det varme vand du hælder på er afkølet dagen efter - men ok op til dig selv ;-) ....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

SVAR TILL BEGGE BESKEDER:

Jeg får sku da netop vandskade hvis jeg først skal til at skifte hele lortet ud.

Solen holder jo vandet varmt, desuden er det også bare sådan så det ikke er iskoldt.
Fint nok hvis man bare kan gå i vandet uden at dø af kulde.
Annonce
Nu har jeg så selv en pool 5x10 meter med 70m3 vand i - og solvarmeanlæg til opvarmning, hvis jeg skulle varme det op med den varme hane ville jeg aldrig blive færdig - ergo er man engang imellem nødt til at tænke lidt mere inden man handler ;-)

Lærdommen er at hvis solen ikke kan varme dit bassin op for nuværende så du får en ordentlig temperatur, så kan din pool heller ikke holde på varmen fra det varme vand som du hælder i den - den køler mere af om natten end den varmer op om dagen og du er ulykkelig fordi din pool igen er kold.

Du kan selvfølgelig hælde varmt vand i og håbe på at den kan holde på det et par dage men den VIL miste det igen. Så det du skal spekulere i er hvordan du får tilført varme til poolen, men ligeså meget i hvordan du får den til at holde på varmen - 80% af den mistede energi sker via fordampning og overflade udstråling - så i dit tilfælde kan det godt være, eftersom jeg ikke kender din pool, at det er nok at smide et stykke bopleplast henover når i ikke bader i den - og så sparer du det varme vand....

Er der noget der dæmrer? ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Som jeg har sagt er det bare for at vandet ikke bliver iskoldt.

DET når det ikke at blive på en nat, derfor vil det holde en nogenlunde temperatur.
Skrevet af FWM på 28 jun 2009 02:14
En mulighed der er bedre for alle, din øknomi og vores miljø.
Så bare kobl foran din filterpumpe, så er vandet varmt når solen skinner
Så bare hold nogle grillfester, så du har nogle til at hjælpe med stumper.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis