Sportsfilter på Mazda 323?

Jeg har en Mazda 323 1.3 fra 1997. Den har lidt svært ved at tage gassen, altså den hænger sådan lidt inden den tager ved.
Jeg har set ved Thansen, at man kan få et sportsluftfilter til 199,- http://www.thansen.dk/product.asp?c...1225864750 (Ja, jeg ved godt man kan få bedre til mange flere penge), men det er et lille forsøg på at afhjælpe dette lille problem på en billig måde.
Men hvor skal sådan et filter monteres, og vil bilen kunne køre med sådan et?
Skal det sidde ved rød eller blå pil : http://www.billedeupload.dk/photo/2009-06/79a464f5/Mazda
Det jeg tænker er så, at på mit originale luftfilter sidder en luftmængdemåler, og vil det påvirke motorgangen hvis der ikke kommer luft igennem den?

PS.: Jeg ved godt billedet er af en KIA motor, men det sidder på samme måde
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad være - det vil ikke hjælpe - find fejlen evt. i en defekt acerelationspumpe - det er svært at sige når du ikke oplyser om det er benzin eller diesel
At det er spild af penge!!!

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Og kan i værste fald skade din motor + din brænstodøkonomi
Det vil IKKE hjælpe at montere et sportsluftfilter... Og SLET ikke et fra T-Hansen, de fleste af deres filtre slider Din luftmasse-måler op på nul-komma-fem, fordi de ikke sorterer nok urenheder og partikler fra indsugningsluften og din luftmassemåler kan Du ikke leve uden, hvilket besvarer et af Dine andre spørgsmål.
Nu er det godt nok for det første ikke et billede af Din egen vogn, og for det andet er det alt for småt til at jeg kan se noget som helst på det, men nej, Du kan ikke afmontere Din luftmassemåler og bare køre uden, det vil godt nok ikke påvirke motorgangen... For der vil slet ikke være nogen motorgang uden luft-massemåleren, bilen vil højst sandsynligt nemlig slet ikke kunne starte uden den !

Dernæst skal Du ikke spilde en masse tid på at lede efter den accellerations-pumpe som far-til-fire nævner... Den findes ikke på en bil som Din, der er kun accellerations-pumper på gamle biler med karburator, ikke på en bil med elektronisk indsprøjtning (accellerations-pumpe funktionen er indbygget i motorstyringen, sådan at brændstof-dyserne bare er åbne i længere tid når gaspedalen er jokket imod gulvbrædderne, end når man bare kører roligt derudaf med en jævn fart).

Tril ind på et værksted og få dem til at tjekke og måle Din motorstyring ud.

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Det eneste sport der er ved de filtre incl. KN er lyden og ikke ydelsen når
det kommer til alm. biler. Spild af penge,ødelagte motorer,dårlig brændstoføkonomi etc..

Det samme gælder div. sportspotter


 Mvh Henrik

Det är jo plat at montere et åbent luftfilter på en 323 1.5. Du får ikke en dyt ud af det, andet end at "bilkendere" synes at du er åndsvag. Findes ikke noget værre end sløve l*rtebiler der larmer, det skulle lige være de forbandede eu knallerter...................
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis