knallert bremser under kørsel

Min knallert føles som om den trækker bagbremsen under kørsel. Det sker efter den har kørt i lidt ifor fuld gas. Hvis jeg aktiverer bagbremsen mens jeg kører, føles det på samme måde. Kan der være noget galt med bagbremsen eller har det intet med det at gøre?

Det er en FZ50 fra 1996.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at bremsenøglen den skal have smørlse (fedt)

eller er det bremsestøv der kiler sig i mellem bakken og tromlen

du kan tage baghjulet af og blæse den ren med kompressorluft.

for bremsestøv.
Skrevet af AAndersen på 27 jun 2009 15:24
Min knallert føles som om den trækker bagbremsen under kørsel. Det sker efter den har kørt i lidt ifor fuld gas. Hvis jeg aktiverer bagbremsen mens jeg kører, føles det på samme måde. Kan der være noget galt med bagbremsen eller har det intet med det at gøre?

Det er en FZ50 fra 1996.


Skil det af, og gør det hele rent. giv de bevægelige dele en dråbe olie så de bevæger sig frit.
Hvis det ikke hjælper så løsne dit bremse kabel lidt.
Den må ikke være strammere end at når det hele er koldt, så skal en stærk person kunne trække hjulet rundt, når bremsen er trukket 3/4. når den er 4/4 skal det stå 100% stille.

Ps. Giv ikke dine bremsebelækninger olie.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

på kablet til bagbremsen sidder noger der hedder kickstarterløfter. Kan den sidde forkert eller kan der være noger galt med selve kickstarteren?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis