ny motor

hey. jeg står og vil gerne have en større motor i min opel corsa b, jeg har fundet en 2.0 gsi motor på nettet, men vil den overhovedt passe i corsa,en.

og hvis den gør er der nogen som kan komme med en lille guide til hvordan jeg gør...

hilsen kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Corsa har vist nok en motor, der er betragteligt mindre? Du må ikke øge effekten med mere end 20%, uden at skulle omkring Skat.dk og iøvrigt stille med dokumentation for,at fabrikken kan stå inde for den ombygning.
Tror du skal finde på noget andet at bruge dine spareskillinger til.

Med venlig hilsen
ktm

 

customcars er du ved at bygge en af dem.???

har du prøvet at måle hvor stort  er til at den kan "klæmmes" ned i motorrummet.!

den fysiske størlse.?

ja både og, min svigerinde har en corsa b hun vil af med og kan få den til rimelige penge, 4000, men der skal godt nok en ny gearkasse i, men ja det kunne godt blive et fed projekt, at lave den fuldstændig i stand, og style den rigtigt fed. problemet lige nu er at jeg lidt søger en som også  er klar på den, som et fælles projekt, og eventult tage den med til dhb på et tidspunkt. og så en der har plads til at man kan lave på den osv. men har ikke målt motor rummet endnu.
Lægge en større motor i en _Corsa_?
Uden overhovedet at gå ind på mærkværdigheden i et sådant projekt, så skal et par andre ting og så ombygges:
Transmission: kan gearkasse og drivaksler klare det?
Bremser: skiver/tromler på en lillebil er i tekop/underkop størrelse. Prøv at se på bremserne i en anden 2-liters bil.
Hjulophæng.
I øvrigt skal den til ny godkendelse til sidst.
Var det ikke smartere at købe en bil med lidt mere power i stedet for at fifle med sådan noget småtteri?

Bent.
der "kan" faktisk kun "presses" en calibra motor ned i en corsa (kræver et skohorn)

men kæmpe omgang og ikke billigt,kræver en donorbil og mange arbejdstimer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis