10K liters Hobby Pool

Kære alle

Jeg har mere end svært ved at få renset min pool.
Alt skidtet samles på bunden og jeg kan ikke få det op.
Med et net går det bare i opløsning.

Med en bundsuger kan jeg ikke få sug nok - da pumpen er en lille hobby en og jeg skal samtidig skille slangerne fra ved spændebåndet.

Hvordan får du din pool ren ?

Hilsen
Jesper Harder
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...

Hehe, ja der er rigtig meget bøvl med sådan nogle Pool der, har selv et.

Du skal bruge klor.

Så vil jeg råde dig til at samle alt det op du kan med dit net, som lidt støre ting eks. Blade, blomster...

Det med en bundsuger er faktisk rigtig godt, men jeg vil nok bare tage en helt billig verision hvor du sætter slangen på så vil strømmen fra vandet lave en effekt som et stempel der suger. Du skal køre meget, meget langsomt. Slår du hårdt i vandet svare det til en effekt af det doble som på overfladen. Så det skal gå langsomt.

Pumperne skal normalt ikke bruges til så meget andet end at få kloret til at arbejde bedrer, men det ranser også lidt.


Håber dette kunne hjælpe.

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Selv tak..

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Steder som Bilka og Toys R' us kan man købe et produkt der hedder "floculant" (er ikke helt sikker på om det staves sådan. Dette opløses i varmt/lunkent vand og hældes i poolen vh.a. en vandkande med spreder. Bad ikke mere den dag. Næste dag har skidtet og bundfaldet samlet sig i små klumper på bunden og det vil være relativt nemt og støvsøge op. Det fungere for mig. Prøv det. jeg bruger også klor og har et bassin med stålramme fra intex på 12k liter.

Jeg kan desuden også varmt anbefale og købe et termo dækken. Jeg har været oppe på temperture på omkring de 31 grader celsius. Fås i Toys R' us til lige omkring de kr. 400.

God fornøjelse med sommerbadningen! ;D

Musikanten

10K liter. Hvorfor ikke 10Mcm3. Eller 10Mml. Eller 100Kdl.

Eller måske 10 m3 eller 10000 liter ?

Fortsat god sommer, held og lykke med rensningen...

MVH Leo

Annonce
Hej Musikanten

Jeg har faktisk hældt flokningsmiddel i - og der starter det hele så. Altså med at samles på bunden.
Men jeg har siden købt en kraftigere pumpe - et sandfilter - og nu går det hele som en drøm.

Min solfanger lavet af en pladeradiator er også et hit.

Og da mit dækken til poolen er gået i stykker har jeg faktisk købt et termodækken - så det er jeg lidt spændt på.

Tak for alle jeres råd.

.. 10K tjo - det er vel fordi jeg arbejder med IT og der bruger vi sådanne udtryk i flæng :-)
-jesperharder

Har også overvejet sandfilterpumpe. Hvor har du fået fat i din? Hvor meget har den kostet? Hvordan tømmer du den for skidt?

Musikanten

Hej,

Den her:
http://www.byggestore.dk/pi/Sandfilterpumpe_clearwater_103720_2639.aspx

Men den kostede 1.500,- da jeg købte den. Den er rigtig fin.
Jeg har set en anden model i Jem og Fix - Den kosteder vist omkring 600,-


Hilsen
Jesper
Nu vi er i gang.
Kan man få et varmestyret tænd sluk ur ?
Så kunne jeg sikre at pool pumpen kører når det er varmt nok til at gøre en forskel.
Jo.. Så skal du have fat i noget føler. Det burde ikke være så svært. Har du kigget. Og hvad søren vild u bruge det til? Hvilke tempereture har du?

Musikanten

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis