10K liters Hobby Pool

Kære alle

Jeg har mere end svært ved at få renset min pool.
Alt skidtet samles på bunden og jeg kan ikke få det op.
Med et net går det bare i opløsning.

Med en bundsuger kan jeg ikke få sug nok - da pumpen er en lille hobby en og jeg skal samtidig skille slangerne fra ved spændebåndet.

Hvordan får du din pool ren ?

Hilsen
Jesper Harder
Kære alle Jeg har mere end svært ved at få renset... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Musikanten

Jeg går og sysler med at lave et pumpehus, som skal stå på en gammel trækvogn.
Se vedlagte PDF.

Så var det at jeg tænkte at jeg kunne sætte en varmeføler på radiatorene, så pumpen bliver tændt i de perioder hvor der er solvarme nok. I stedet for kun at tænde på faste tider.

Jeg har fundet stumperne på den her side: http://koiimport.dk/
Virker som meget fornuftige priser.

Økonomien holder nok ikke helt i forhold til at købe et færdigt solpanel til hobbypools.
Men der har jeg jo så heller ikke sået styr på alle slanger osv. Jeg håber det her giver lidt struktur og rydelighed omkring poolen. I øvrigt kan jeg med en radiator sætte vores bålplads ind under og give varme ved at brænde lidt træ af. Virker helt forrygende.
Jeg fik ideen fra en anden som havde gjort det samme - Peter Bo Rasmussen svar 6/19: http://www.havenyt.dk/forum/kommentarer/1074.html

Hilsen
Jesper

I øvrigt renses en sandfilterpumpe ved at man flytter på en ventil og så sendes poolvandet baglæns tilbage gennem filteret og ud af en slange. Så det er bare nemt at holde kørende.
Der er også komme sug på nu, så min bundsuger og den blå slange kan jeg nu sætte til sugeventilen indvendigt i min pool og alt skidt og andet suges lige op i filteret

Ok. Hmm. Nogle tip til hvad for nogle specifikationer der skal være for sådan en sandfilterpumpe. Jeg kunne jo enormt godt tænke mig at gøre brug af sådan en.

Lige et spørgsmål til tømning af filteret..
Altså min pumpe er oppe i hjørnet af haven, bag ved bassinet. Hvis jeg nu sætter den til at tømme deroppe vil der lige løbe 500 liter ud og dvs. at der bliver en lille smule pladret. Hvad gør man ved det?

Musikanten

Tømning sker ud af en studs, som du sætter en slange på. Den ender så i kloarken eller lign. Jeg bor på sandgrund og har ingen problemer med at få afløb til vandet. Efter jeg har fået bundsuget min pool af flere omgang, er det ikke ret tit jeg skal rense filter mere. Og jeg tror ikke det er 500 l jeg tømmer ud, men nogle liter bliver det da til.
Hvor stor pumpen skal være er jo afhængig af din pool størrelse. Der står normalt på handelssiderne hvilke pool størrelser de kan håndterer. Min er rigelig stor, men så meget mere effektiv.
Den i jem og fix er fin til 10.000 liters pools.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis