Terasse - rens + olie? Hvilken træsort er det (billeder)

Hej,

Min træterrasse ser en lille smule træt ud, som I kan se på billederne. Jeg pønser på at give den en overhaling med min højtryksrenser (jeg har sådan en dims til terrasse/fliser fra Nilfisk man kan sætte på).

Er det optimalt med højtryksløsningen?
Hvad skal man behandle med bagefter?
Hvornår skal man gøre det?
Hvilken træsort er te rassen egentlig?

Hilsen,
Stefan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gætte på at det er alm. trykket fyr.
Det er ikke godt for træet at højtryksrense det, prøv med grundrens, trærens, eller tilsvarrende.
Kan det ikke tage det, så hedder det slibning.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Slibningen har fanget min interesse. Det må være et ferieprojekt.

Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg kunne godt bruge et par pointers? Gode råd, anyone?

Hvad skal man regne med af budget?
HVad gør man med skruerne, der holder brædderne fast? Skal de skrues hårdere ned i træet eller blot slibes med? Hvis man skruer dem hårdere ned kan man så ikke riskikere at det tørre træ flækker?
Du kan roligt skrue skruerne lidt længerer ned, hvis det bliver nødvendigt.
Bare lej en gulvsliber, og så følg den vejledning der bør være med, eller så få den til at fortælle dig hvordan den maskine du lejer virker.
Bare husk at der ikke er lak eller andet der skal af, så du skal nok starte med max korn 180, og så ned i korn 300 osv.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis