Hjælp mishandlet sejlbåd

Vi har købt en gammel Hurley på lidt over 6 m, vi har nu fået den hjem i haven og er begyndt at se den efter...

Det er vores første båd, og vi har et stort gå på mod, selv om vi kan se, at det bliver til meget hårdt arbejde..

vi står i flg. problemer her og nu.

Båden er malet med forkert maling over alt,  tidliger ejer har brugt hvad han har kunne få fat i. så bunden er malet med vådrums maling  men er til at slibe af.

Men det værste er nok, at hele dækket er malet med 2 til 3 forskellige tyber maling, og det har vi først opdaget da vi fik den hjem og begyndte at kratte i den.

Så er der nogle her, der har et godt råd til at få malingen af dækket ?

Vi skal have glasfiberen frem igen

Vi er godt klar over at vi har købt en grim ælling men har en stærk forhåbning at hun sejler ud senest næste sommer som en smuk svane

Håber i kan hjælpe med nogle løsninger

Vi har købt en gammel Hurley på lidt over 6 m, vi... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Malingen i skridmønstret, kan du måske fjerne med en varmepistol og en stålbørste.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
"men det sidder utroligt fast. på skroget har vi snakket om at prime den med Sealer/Primer fra Biltema."

Jeg har prøvet meget fra Biltema, men lige deres primer har ikke virket som jeg ønskede.
Problemerne har været at få andre malinger til at arbejde sammen med den.
Jeg har malet deres et komponent oven på andet og det hele blev blødt og ville ikke tørre op.

Lige med primer som jo skal holde vandtæt under vandlinjen er det vigtigt at du bruger "high end" produkter.. som international og hempel.

Over vandlinjen kan du godt bruge biltemas

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har gentagne gange anvendt det kendte mærke "Biltema" når det gjaldt primer. Den hæfter godt, kobberbundmalingen hæfter godt på den, og intet skaller af efter påføring - MEN.... Det er selvfølgelig også en træbåd Det er nok det der gør forskellen.
Hæ Hæ ! Kommer til at tænke på da jeg havde en 20 fods aluminiums jolle (gammel Redningbåd) Jeg havde virkelig gjort et stort arbejde på den jolle og købte så en speciel bundmalig til den, der ifølge farvehandelen lige var det nyeste og bedste til en alubåd.
Da jeg rullede jollen ud i vandet, gik der ca. 15 minutter så slap hele bundsmørelsen på en gang og lagde sig på bunden under jollen.
Den egnede sig overhovedet ikke til aluminium der var primet, kun til træbåde. Og Farvehandeleren fik lov at æde regningen igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også