Udskiftning af batteri i Gulvvarme rumtermostat

Da jeg lige er flyttet i hus med gulvvarme, og umiddelbart kan se på systemet at flere af mine rumtermostater mangler strøm skal jeg have skiftet batterierne, men hvordan gøres dette?

På producentens hjemmeside står der at termostaten skal åbnes, strømmen skal afbrydes hvorefter batterierne kan skiftes, men der står ikke om det er strømmen i den lille rumtermostat der skal afbrydes, eller om det er strømmen i hele boligen.

Nogle der kan hjælpe?

PS det er tale om termostater af den type som er på det lille vedhæftede billede.

/Martin

Da jeg lige er flyttet i hus med gulvvarme, og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan umiddelbart læse i den vejledning at batteriet blot skiftes, der står jo intet om at strømmen skal afbrydes? Det værste der kan ske er at kanalen mister forbindelse til thermostaten, men det kan ordnes igen.

Til thermostaten der ikke har forbindelse, jeg kan anbefale du evt. indkoder alle thermostater til centralen igen, husk at mærke op på kanalerne hvor de høre til.

Et godt fif er at skifte batterier på alle thermostater på én gang, så de ikke dør løbende og du skal bøvle med det. Godt nok vil de ikke alle sammen løbe tør for strøm på samme tid (pga. distance), men så er du sikker på at næste gang kan du skifte hele lortet igen.


Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg havde samtidig med at jeg skrev her i forummet skrevet til producenten, og har nu fået svar tilbage:

"Sluk for strømmen til styreboksen, skift batterierne i rumtermostaterne og tænd for strømmen igen. Du skal ikke gøre andre ting."

Dette er den simple forklaring fra Megatherm, jeg har dog også fuglt rådet fra ElectricalFreak og skiftet batterier i alle termostaterne. Indtil videre har der ikke været nogle blink eller bip...!

En stor sejr. Og en god start på ugen :p

/Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis