Moms på byggegrunde

Jeg faldt lige over denne, i forbindelse med et evt. køb af en byggegrund

Er det med moms på byggerunde vedtaget?

Og hvad vil det sige(ja jeg kan selvfølgelig godt finde ud af at lægge 25% til prisen), men er det alle grunde det drejer sig om, er det kun nyudstykninger, hvad med hvis jeg har en sommerhusgrund hvor jeg har revet sommerhuset ned på og vil sælge grunden som en tom grund?

Venlig hilsen

Klaus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke privat-privat, kun hvis du sælger som momsregistreret fra år 2011

OK, dvs. hvis man som momsregitreret sælger en byggergund så skal man svare moms af den? Gælder det også hvis man køber en allerede udstykket grund af f.eks en privat? for at sælge den videre?

Hvad med et dødsbo, hvis arvingerne sælger en grund, skal der så betales moms?

Hvis man som momsregistreret skal betale moms ved salg, så for man vel også et momsfradrag ved køb af en grund?

Ja det var mange spørgsmål

Er der evt. et sted hvor der står lidt mere info om dette? 

Venlig hilsen

Klaus

Ja det kan din revisor helt sikkert hjælpe dig med. Ellers kan din ejendomsmægler sikkert forklare det for dig så det er til at forstå.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja, jeg kan da også bare ringe til Kristian Jensen

Men ellers tak for et fint svar, det hjalp mig meget

Andre som her et lidt bedre svar???

Venlig hilsen

Klaus

Skrevet af Fiahgt på 27 jun 2009 11:36
Ja det kan din revisor helt sikkert hjælpe dig med. Ellers kan din ejendomsmægler sikkert forklare det for dig så det er til at forstå.


Annonce
Skrevet af www.spotvvs.dk på 27 jun 2009 14:32
Ja, jeg kan da også bare ringe til Kristian Jensen

Men ellers tak for et fint svar, det hjalp mig meget

Andre som her et lidt bedre svar???

Venlig hilsen

Klaus



Bare lav handlen, og så skriv at hvis dk. lov foreskriver det kan der komme en regning på 25% moms.
Så har du da ryggen fri, og alt hvad der er der ude af grunde er jo momsfri, så det hele stiger 25% det skal nok hjælpe byggeriet


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Så vidt jeg kan se skal du bare forholde dig som ved alm. køb/salg, Hvis du starter byggeri med henblik på salg er der nogle overgangsregler.
Så, ja, prisen skal korrigeres i forhold til den moms der senere skal afregnes når den momsregistrerede erhvervsdrivende skal handle efter 1/1 2011
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis