Hjelp Til At Styre Min Bil!!

Hej

Jeg har bygget en bil til min datter, der gerne skulle være fjernstyret.
Problemet er at jeg ikke kan dreje  forhjulene.
Har prøvet med 4 sevoer der kan trække 15kg per stk. Det virker ikke. =60kg

Her kikket lidt på noget stepmotor men ved ikke hvordan jeg skal få den til at arbejde sammen med fjerstyringen!!

Er der nogle der har ide og forstan på sådan noget??
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først vil jeg sige, det var da godt nok noget af en bil Datteren får der, flot flot !
Og så tror jeg du skal angribe problemet fra en anden kant. Du skal måske bruge et motor drevet snekkedrev til at trække på den stang du har imellem hjulene der trækker dem paralelt, og så skal du også have bilen i drift medens du drejer hjulene. På den anden side, hvorfor skal bilen være fjernstyret, kunne du ikke klare dig med at kunne afbryde og tænde for strømmen så hun ikke kommer helt galt afsted, et par elektromagnetiske bremser på baghjulene ville jo stoppe bilen omgående når du lukker af for strømmen til den.
Min datter er 7månder så der går nok lidt før hun selv kan køre den!!
Motoren er med magnetbremse så det er ikk det der er problemet, har motorstyring med blødopbremsning!
Mit problem er at jeg skal bruge noget at styre med der kan styres af en rc!!!
Jo den havde jeg forstået, at den skulle styres med RC. Måske du så skal have nogle servoer der styrer andre kontakter til et 12 vot eller 24 v. anlæg. Nu ved jeg jo ikke hvad der skal drive bilen.
skal du ikke lave en udskæringer i forskærmene.!!! det ser ud til at låser forhjulene så kan der for ikke kan trække af servoerne.? det ligner en ombygget golfbil.??? :-)
Skrevet af hans2.hansen den 26-06-2009 15:27
skal du ikke lave en udskæringer i forskærmene.!!! det ser ud til at låser forhjulene så kan der for ikke kan trække af servoerne.? det ligner en ombygget golfbil.??? :-)

Så er det godt nok en lille golf bil H2H, læg mærke til spray dåsen på andet billede eller bliksaksen på billede et.
Annonce

Hej Lille Lars.

Jeg er meget sikker på du ikke kan bruge RC servoer selv om de kunne dreje hjulene har du set hvor små tandhjulene er i sådan en, trækkraften kommer fra udvekslingen. Men hvorfor ikke lade din datter selv styre, det er da meget sjovere for hende, det er måske fordi du selv vil lege med køretøjet.
Måske du skulle gå på RC Unionen og søge hjælp der når det er RC grej du leger med.
Det er et meget flot projekt du er igang med.
Mvh.Jørgen,

Hej Jørgen.
Måske du ikke lige havde set det, men Lille Larses datter er kun 7 måneder, det vil være som at slippe en Blondine løs i trafikken
Tak for alle iderne.
Har fået 2 30kg servoer til at klare jobet.
Det er ikke nogle golfvogn, det er en mini atv der har ladet livet og blet bygget "lidt" om.
Og motoren er en fra en kørestol!
Du kan bruge en viskermotor fra en bil som styreservo.
Her er et link til hvordan: http://www.fieroaddiction.com/buggy.html kik et stykke nede på siden står det med blåt....
Håber det er noget du kan bruge
Claus
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis