Lugt efter at have malet vægge (ikke malingslugt)

Hej,

Vi har lige købt hus, og i den forbindelse skulle der jo males lidt.
Og inde på min søns værelse malede vi, oven på glasvæv. Alt var fryd og gammen, indtil malingen tørrede.
Væggene stinker. De lugter lidt af ged, gammelt surt askebæger eller sådan. Det lugter ikke af svamp eller mug. Væggene lugtede ikke før de blev malede, og heller ikke da vi vaskede dem af.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg den lugt væk? For vi kan ikke bruge rummet. Det har stået med åbent vindue i snart 14 dage, og det har ikke hjulpet.
På forhånd tak for hjælpen! Håber der er nogle der kan hjælpe!!!!

Hilsen
Grit, der bare synes det er skide surt det hele!
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en mulighed:

Vores badeværelse begyndte at stinke på samme måde - dog ikke efter malerarbejde. Efter at have sat varme på igen (så rumtemperatur er højere end udeluftens temperatur) og luftet kraftigt ud flere gange i løbet af de næste dage forsvandt lugten.
Vi har ikke varme på nu, og den dårlige lugt er ikke kommet tilbage.

 

 

 

Prøv evt. at læse indlægget:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/147398/view/topic/

Mvh You Can Do It!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jep. Lyder som gammel maling. Har prøvet det og lugten forsvandt ikke... overhoved. Men håber jeg tager fejl.

Hilsen.

Molar VVS

Morten

Det er ikke malingen der lugter. Den lugtede ikke da vi malede, altså udover alm maling lugt.
Du har ikke en kat e.lign der har pisset i lokalet?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jo, men han har ikke været derinde, og det er ikke det der lugter af.
Det er alle 4 vægge der lugter over det hele.

Der er intet af det jeg har prøvet der virker. Det ender nok med at jeg må flå al vævet af og sætte nyt op..
Lyder mærkeligt.

Er det et værelse der havde været røget meget i??? Ikke at det egentlig burde betyde så meget, når I har vasket væggene ned som du skriver og det heller ikke har lugtet før.
Mit bud er stadig, at det næsten må være malingen, når I har vasket væggene ned osv. Kan ikke realetere det til noget andet jeg har oplevet før.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg har engang oplevet at det lugtede dåligt over en måned i et rum efter der var blevet malet, selvom vinduet stod åbent det meste af tiden. Det lugtede sådan lidt (meget) råddent i det, så det var umuligt at opholde sig i rummet i længere tid, men lugten forsvandt altså til sidst. Jeg tror det var noget billigt maling der blev brugt, men hvis jeg var dig ville jeg da vente lidt længere og se om ikke lugten forsvinder.
Jeg tror at ham der boede her har haft brugt værelset til kontor, og han røg rigtig meget. Så måske det er det.... Og måske vi ikke har vasket væggene godt nok...????
Det er ikke billig maling vi har brugt, vi har brugt Sadolins den dyre, der er ekstrem vaskbar. Men derfor kan den jo godt være dårlig. Men malingen lugtede altså ikke da vi malede med den.
Det skal males engang mere, men vil heller ikke male det engang til, hvis lugten bliver ved med at være der, og vi så skal hen og hive vævet af og sætte nyt op! For selvom det ikke er et så stort værelse så er der da maling for en lille tudse pr gang...

Mon det ville hjælpe at vaske væggene engang mere? Og hvad er bedst at vaske med? Sidst brugte vi salmiak, men er grundrens bedre???

Men hvis det er malingen der har været dårlig, hvad så? Går lugten væk eller er der ingen anden udvej end at sætte nyt væv op?
I er helt sikre på at lugten ikke kommer fra gulv eller loft, men bare føles som om det er væggen da det nu er nymalet og derfor lugter anderledes.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også