Lugt efter at have malet vægge (ikke malingslugt)

Hej,

Vi har lige købt hus, og i den forbindelse skulle der jo males lidt.
Og inde på min søns værelse malede vi, oven på glasvæv. Alt var fryd og gammen, indtil malingen tørrede.
Væggene stinker. De lugter lidt af ged, gammelt surt askebæger eller sådan. Det lugter ikke af svamp eller mug. Væggene lugtede ikke før de blev malede, og heller ikke da vi vaskede dem af.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg den lugt væk? For vi kan ikke bruge rummet. Det har stået med åbent vindue i snart 14 dage, og det har ikke hjulpet.
På forhånd tak for hjælpen! Håber der er nogle der kan hjælpe!!!!

Hilsen
Grit, der bare synes det er skide surt det hele!
Hej, Vi har lige købt hus, og i den forbindelse... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt sikre, har lugtet til dem og de lugter, der lå et gammelt gulvtæppe på, som vi har pillet af og har vasket gulv og loft.
du kunne måske prøve at male med noget spærregrunder, det stopper udtræk pga nikotin så mon ik også det kan tage evt lugt ? det er dog noget pebret .
Altså, hvis I har vasket væggene med salmiak, burde der ikke være noget med nikotin. Har I haft vasket salmiaken af med rent vand bagefter?
Hvis I ikke vil pille det ned, er det bedste I kan gøre, at male det med en spærrende. F.eks Isotop fra Sigma (som er den bedste). Men den koster ca 1400 kr for ti liter. Og så male den over, med en almindelig maling Hvis det er væggende burde det kunne tage det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
1400..?? Så kan vi vist ligeså godt sætte nyt væv op.
Nej vaskede dem ikke af med vand bagefter, for det mente min "kloge" mand slet ikke var nødvendigt.
Du får lige endnu et bud.
Amonjak lugter rdet kraftigt og har måske "overdøvet" lugten af nikotin. Endvidere "aktiveres" nikotin når det bliver fugtigt.
Derfor har i først bemærket den efter det første lag maling.
Som jo altså ikke overhoved var en grunder.

Jeg er temmelig sikker på ad der skal bruges en spærregrunder og 140 kr/l for maling er vel ikke helt tosset.
Et godt bud kunne være at kontakte Sadolins kundeservice for et forslag.
Det lugtede i flere måneder, men lugten aftog så en smule. Men det blev aldrig helt godt, så vi endte med at rive alt væv af og satte nyt op. Samtidig med det isolerede vi også derinde, for i vinters kunne vi slet ikke holde rummet bare nogenlunde lunt på trods af at radiatoren kørte på max... Så nu er det blevet et rigtig godt og lugtfrit værelse

Jeg er også sikker på at det er al den nikotin der er trængt igennem, for da vi hev det gamle væv af og de underliggende ældgamle tapetlag af, lugtede de endnu værre især når der kom vand på.
Så kan man bare ærge sig over at man ikke bare gjorde det fra start af!
Oplevede det samme med vores indvedige døre. Nikotinen blev aktiveret da de blev malet og efterfølgende stank det som et helt værtshus. Skulle vist have forlangt afslag for rygerhjem :-) Spærregrunder blev løsninger da jeg ikke gad at slibe alle døre ned til ren træ.
Sådan går det når man sommetider bare går igang, uden at undersøge tingene først.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jacko jeg synes sgu ikke det har noget med at gøre at vi ikke har undersøgt tingene først. Når man vasker væggene rigtig grundigt af før man maler, og der ingen lugt kommer der, så kan jeg ikke lige se hvorfor vi skulle have gjort det forkert....
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også