Lugt i svinestald

Hej med jer.
Jeg håber I kan hjælpe os.
Vi har købt en nedlagt landbrug med en stor svinestald.

Svinestalden vil vi gerne på sigt bruge som garage, værksted m.m., men indtil videre vil vi gerne opbevare vores møbler i den indtil vores hus er færdigt. Vi er bare bange for at lugten vil sætte sig i vores ting.

Vi har tænkt os at fjerne alle svinestierne og højtryksrense hele rummet, men hvordan kommer vi helt af med lugten? Det har ikke været brugt i mange, mange år, men det er aldrig blevet gjort rent, så der hænger mange efterladenskaber tilbage.

Håber der findes nogle gode løsninger....

Med venlig hilsen
Pia og Søren.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter hvor længe det er siden der har gået svin, vil det vare år før lugten er ude. Du kan godt spule det hele ned med en højtryksrenser, men urin og ekskrementer er trukket ned i alle revner og porrer i betonen. Hvis der efter grundig rens og udluftning bare er den mindste smule lugt tilbage, ville jeg ikke stille nogen møbler derud. Møbler tager godt imod dufte og hvad der ikke springer i næsen ude i stalden, vil helt sikkert gøre det når hjørnesofaen kommer ind i stuen.

Find et andet sted til dine møbler, bryd stierne op i stalden og gulvet. Støb nyt og vent nogle år - så er lugten nok væk.
Efter en grundig gang kalk på loft, vægge OG gulv. kan du lægge et lag plastic ud over gulvet og evt. stille nogle skåle med eddike rundt omkring.
Alene kalken hjælper meget, samtidig med at desinficerer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen.
Tusind tak for jeres svar.
Jeg tror vi i første omgang finder et andet sted til vores møbler og så må svinestalden ordnes senere.
Tak for de hurtige svar.
Med venlig hilsen
Søren
en kollega har købt et nedlagt landbrug. han kæmper stadig med svinestaldene her et par år efter de købte det. men hold op det bliver fint. så det kan lade sig gøre. de har benyttet sig af almindelig rengøring. fjernelse af stier og nedbrydning af opragende beton. derefter er det blevet støbt nyt gulv. om de har kalket aner jeg ikke men jeg tror det. Han snakker om at det er god medicin mod fritid...

Jacob
Annonce

JeanCrepe.

For mange år siden var jeg med til at lave sove-værelse i en gl.svine/kostald, dengang brugte vi klor-kalk, efter vægge & loftet, var skrabet rent, med et roe-jern.
 Noget skrapt noget, men lugten forsvandt helt og aldeles, ved ikke om du kan købe sådan noget i-dag.
 Men det var effektivt dengang.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der findes et rengøringsmiddel med enzymer til industribrug, som nedbryder lugte. De firmaer der rydder op efter røgskader og lig der har ligget for længe i lejligheder bruger det. Jeg aner ikke hvad det hedder og hvor man kan købe det, blot at et sådant produkt eksisterer.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis