problem med toilet!

Hej LDS

Jeg har et ældre toilet hvor vandet løber. Kan man gøre noget ved det uden at udskifte toilettet. Det er en ældre sag men vil helst ikke udskifte det før badeværelset skal laves om inden for overskuelig tid.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hviken toilet er der tale om??
ifø. gustavberg svedeberg osv::::::::::

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Det er et ifø cascade.
Det er enten overløbsventilen eller gummiringen i bunden af bundventilen.
Det er liiiidt svært at sige uden at ku åbne det og kigge på sagerne..

 The day you quit is the day you lose.
Jeg har lige taget et par ekstra billeder. Jeg ved ikke om det kan hjælpe.
du skal rense gummipakningen for kalk i den del du har taget op, hvis der sidder noget på den. Og se om den er hel. Sæt den i toilettet igen, og fyld cisternen op med vand. Du skal så se om vandet begynder at løbe ned i kummen med det samme før end cisternen er fuld. Gør der det, så er det sikkert føromtalte pakning der skal skiftes. Løber det først over når cisternen er fuld, så er det fordi svømmeren ikke lukker helt, og der bliver ved med at løbe vand i cisternen, selv om den er fuld. Så løber det igennem overløbet og ned i kummen. Så er det svømmeren du skal have skilt ad og renset.

mvh jan
Annonce
Jeg har kigget lidt på den del jeg har taget op og jeg er 99% sikker på det er den gummipakning da den ser meget slidt ud og desuden har et par små revner. Men jeg har lagt det i eddikkesyre alligevel for at fjerne det værste kalk. Hvor får jeg fat i en ny pakning til den??
pil pakningen af og tag den med i byggemarkedet...alternativt bestil en ny på billigvvs eller lavprisvvs...husk at måle diameter da der er en gl og en ny ( lille og stor) jeg tror det er den store
her er lige et link til vvs
http://www.primavvs.dk/shop/ifoe-cascade-ventilring-29689p.html

eller

http://www.lavprisvvs.dk/shop/search-1.html?keyword=ifø%20cascade%20ventilring

jeg mener man kan afhente hos lavprisvvs.dk :-)
Tak skal I have allesammen. Jeg forsøger i den lokale XL-byg i morgen. Hvis ikke det løser problemet vender jeg frygtelig tilbage
Køb dig evt. et billigt discount toilet, som du kan bruge indtil du får lavet hele badeværelset
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis