Trække svinghjul af

Hej.
Jeg en motor hvor jeg skal havde svinghjulet af, da jeg skal havde tændspolen tjekket.
Men det er da ikke sån lige og få af, der er to huller ved siden af krumtappen, hvor man skrue en skrue i. Så har prøvet og sætte et fladjern fast, ved de to huller, og så et hul i flad jernet, og en skure ned mod krumtappen og så bare stramme skuren ned mod krumtappen, og så trække den af på den måde.
Men det virker ikke der knækker skruen bare.

Så er der nogle af jer der har en ide hvordan man trækker det af ville jeg være glad

Man kan hellere ikke få en aftrækker på, for det er der ikke plads til.
Det er en to cylindret MAG motor.
Mvh jonathan

mvh jonathan


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du har så vidt jeg kan se, gjort det helt rigtige, du har bare været for voldsom, så prøv opstillingen igen, men denne gang spænder du den bare fast. Venter en times tid giver den et lille nøk mere og med en hammer slår du så et hårdt men bestemt slag på bolthovedet af den bolt der trykker på akselen, lad det så bare sidde et stykke tid mere og spænd lidt mere. Sprøjt eventuelt med en meget tynd olie på akselen.
Nu er det vel ikke sådan, at dit fladjern ligger an mod svinghjulet uden at trykke alene på akselstumpen?
Hvis ikke akselstumpen stikker frem, eller du har noget imellem, kan du spænde fra nu af og til juleaften, uden at komme videre.
Hvis ikke Håndværkerens fremgangsmåde virker, kunne du overveje yderligere at give svinghjulet en hidsig varmer med en skærebrænder, helt inde ved centeret. Få en, der er vant til ilt & gas varme til at tumle den sag! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Den sidder rigtigt,flad jernet og bolten.
Men vil prøve på den måde håndværkerne siger.

Tak for svar

mvh jonathan


Istedet for olie til at sprøjte ind kan du evt prøve med meget varm sterin har haft succes med det flere gange specielt når der også skal varme til.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kan du ikke lige nuppe et billede af opstilllingen så vi kan se hvad det er du har gjort????

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.


Så kom der et billede

mvh jonathan


Så kom der billeder

mvh jonathan


Hvis ikke det ved hjælp af de andres tips lykkes for Dig, så prøv ganske simpelt at bruge en større bolt til det midterste hul i Din hjemmelavede aftrækker.
Gætter på det er en 10-12 mm Du bruger nu, prøv evt. med en 16 mm i stedet for. Det plejer gerne at gøre en jævn forskel !
God fornøjelse med projektet.

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis