Solventilation

Hej

I disse tider hvor der snakkes meget om grøn energi og energibesparelser går jeg og overvejer at få anskaffet mig et solventilationsanlæg.

Men jeg har igen kendskab til solventilation overhovedet og kender heller ikke nogen der har 

Jeg har søgt lidt og fundet dette solventilationsanlæg, som jeg synes lyder ganske fornuftigt.

Nogen af jer der har gode råd eller erfaringer?

Hilsen mesteren

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv søgefunktionen her på siden,- det har været oppe at vende en del gange
Hvis du går ind i galleriet, finder du nogle der selv har lavet nogle. De vil helt sikkert gerne dele ud af deres erfaringer, og ikke mindst om hvor meget de har sparret ved at selv bygge et anlæg.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Men du kan da bare tage ud og snakke med dem, kan se at i begge er fra 7800 skive.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for svarene.

Ja, det ender det nok også med at jeg tager derop. Men ville bare lige se om der var nogen der hade nogle erfaringer med solventilation, og om det overhovedet kan svare sig økonomisk og sådan.

For hvis jeg spørger dem der sælger solventilation, så mener de jo nok det er verdens bedste opfindelse og noget jeg ikke kan leve uden

Men tak for svarene ihvertfald
Mine forældre har en sådan på deres sommerhus. Det er ret beset ok, dog giver det jo nok ikke mere varme end hvad et vindue mere mod syd ville have gjort. Det gode er derimod at der kommer ventilation i huset om vinteren/forår der trækker fugt ud.

Vil du bruge det til opvarmning vil en varmepumpe give et langt bedre resultat. Derimod får du nok mere fugt trukket ud vha. dette anlæg kontra en varmepumpe

Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
jeg er enig med GRU om at en varmepumpe vil være bedre.
solventilation har jeg set få steder og ikke fundet nogen der virker.

Der er mange forskellige varmepumper men de billige fra bilka og harald nyborg er fjernet fra markedet p.g.a. de var for dårlige.

find en med en høj COP faktor gerne over 5 den vil hjælpe dig mest med økonomien

Hej

Det er ikke korrekt at solventilation ikke virker...Måske mere et spørgsmål om at vælge kvalitets produkter, som f.eks. dansk producerede SunVent fra Robot Airtech :-)

Og ja, en varmepumpe er også en god idé...

Ved at kombinere en varmepumpe med solventilation, opnår man det perfekte indeklima, samtidig med at det er muligt at holde f.eks. sommerhuset frostfrit, uden det vælter økonomien... Læs f.eks. denne Facebook tråd...
http://www.facebook.com/#!/topic.ph...&topic=204

Billigst på nettet med kvalitets solventilation er TidensTrends.dk
http://www.tidenstrends.dk/group.asp?group=32

Producer din Egen Energi - og reducer dit el forbrug!
www.egen-sol-energi.dk

Prøv at surfte lidt rundt her - der er masser af ideer at hente:

http://www.builditsolar.com/

Mvh
Henrik.A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis