Mazda 323 1,3 - hvor meget må den trække?

Hej.
Jeg har en Mazda 323 1,3LX fra 1992.
Jeg skal en tur på campingferie, men er i tvivl om, om bilen må trække vognen..
Reg.attesten err forsvundet, (ligger sikkert i en kasse, et eller andet sted.)

Men er der nogen af jer, der ved noget om, hvor stor en campingvogn jeg på spænde på mazdaen?

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et forsigtigt gæt.. 925 kg med bremse. en 400 uden, men tjek det hos en forhandler eller find din attest igen, for den skal du have med.. I udlandet kræver de at attesten er med..
Hej apato. var lige omkring www.fstyr.dk for at se typegodkendelsen på en Mazda 323 1,3 fra 92 ( A6324 ). i den jeg fandt står der at der må trækkes 925 kg, m bremser. og 400 kg uden bremser.

se den selv på www.fstyr.dk --> typegodkendelse --> find typegodkendelse --> vælg stelnummer, fabrikat-model, eller typegodkendelsesnr.: A6324

Mvh
Kenn
Jeg takker for svarende..

Så ser det ud til, at æslet må trække den vogn jeg har lånt.

Mvh Apato
Ææææh... Må vidst hellere som fagmand skynde mig at gøre Dig opmærksom på, at det Din bil ifølge typegodkendelsen hos Færdselsstyrelsen må trække, ikke nødvendigvist er det Du må hænge efter den !
Din Bil kan sikkert MAXIMALT indregistreres til at trække 925 kg m. bremser, og 400 kg. uden bremser.
Men det er muligt at Din bils trækkrog er vejet ned og Du derfor måske kun må hænge f.eks. 750 kg m. bremser og 325 kg uden bremser efter den. Der er INGEN anden mulighed for at sikre Dig mod en evt. bøde, end at Du får fundet ud af hvad der står på Din reg. attest.

M.v.h Jens

Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis