Garmin 620 søkortplotter

Har netop taget min nyindkøbte søkortplotter i brug, og den er på mange måder en handy ting, kompakt, let at bruge, 5-9 timers batteri indbygget, og let at tage med sig, nøjagtig som det kendes fra en bil GPS. MEN fingertouch skærmen gør samtidig at displayet begynder at lave spejleffekter, ligesom kontrasten ikke er overvældende når der er meget sollys, også selvom apparatet har solen i ryggen. Det skyldes sollyset, der reflekteres i havoverfladen. GPS'en er monteret i sejlbådens cockpit ved nedgangen til kahytten, og sidder placeret i skygge. Garmin reklamerer ellers med at plotteren er et indlysende valg til speed- og sejlbåde, og 620'eren bør blive standardvalget inden for stand-alone søkortplottere. Er der en der har et forslag til en løsning, der kan forbedre dette? Ellers har jeg en kortplotter til salg.

 

Har netop taget min nyindkøbte søkortplotter i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bom og styrepind
følges i pustevind

eller
Bom og pind
følges i vind

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja det ville være dejligt.. men et dødsfald i Ann's familie har lige ændret vores ferie

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ÆH tror du den døde kommer til din begravelse ? Hvorfor skal du så med nu !!!!
næ det gør hun vel ikke.. men der er jo en masse praktisk der skal ordnes når ens mor dør. og jeg vil da ikke sejle alene når Ann har så meget der skal ordnes.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Du må forklare Ann, at hendes mor ikke løber nogen steder nu, og alt det der praktiske har man folk til.
Håndværkeren, du må da være den første i verdenen der skal på en guidet rundtur i en folkebåd, men det skal det ikke komme an på det.
Stå i cockpittet med snudeskaftet mod stævnen, også selvom der kommer et kraftigt pust. Gå langsomt ned i kahytten, hiv snudeskaftet mod bagbord, og du vil se kabyssen eller pantryet eller hvad det nu kaldes. Lige over er kortplotteren på en svingbar arm. Der bliver ikke lavet stege mad i båden, det sviner for meget.


 

Jo jeg kender godt Folkebådens interiør/Aptering, det lød bare så stort at du havde Kabys i skivet (Er et selvstændt rum i en større båd, Patry er små både) Det er muligt at du ikke steger flæsk, men hvad med den varme damp når du koger vand ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis