Fjernelse af gammel bundmaling

Jeg har en mindre trailerbåd, som den tidligere ejer har haft givet bundmaling (?) Jeg skal have lappet et par steder i bunden og har i den forbindelse besluttet, at jeg vil fjerne den gamle bundmaling og herefter give bunden nogle lag "light primer". Jeg vil således ikke fremover have bundmaling på overhovedet. Findes der nogen 'nemme' løsninger til at fjerne den eksisterende bundmaling med ? Jeg har sporadisk forsøgt med vandslibning, paint remover og skraber...
Gode råd modtages med kyshånd!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da egentligt utroligt at der ikke er kommet svar endnu. Desvaerre kan jeg ikke give dig et, da jeg har samme problem. Men svar modtages med kyshaand....
Hej.
Den nemme løsning må være at få andre til at skrabe/slibe.

Det er desværre det eneste jeg kan bidrage med.

God vind

Niels

------------------

ship ohøj
Karen
Du efterlyser en nem metode at fjerne bundmaling med. Men der er ingen ??

Læg en pressenning ud under skibet, og slib med en excenter sliber, det mener jeg er det bedste. Du skal så samle støv og gamle slibe skive i en pose. Og efter hele bunden er slebet ned samler du pressenningen og det støv der ligger her sammen. Posen med slibestøv og den gamle pressenning indleverer du på den lokale modtagestation som så vil bortskaffe skidtet. Husk at fortælle hvad det er for noget.

Så ned i byggemarkedet og køb en billig pressenning og nogle grove slibeskiver til excentersliberen, en god maske, beskyttelses briller og gode handsker.

Der er også folk der sværger til forskellige opløsende kemikalier, men den kender jeg ikke rigtig noget til.

Efter nedslibningen giver den den 4-5 omgange 2 komponent maling, vælg det fabrikat du selv syntes bedst om...
Der er forskellige og der er ingen der er specielt billige..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej Her er ideen så, og den virker !!
Bland tapetklister med kaudisk soda, smør det på bunden og lad det sidde 3 - 4 dage, alt imen at du hver dag " rører rundt" på det siddende, med en stiv kost. Når dagene er gået, skyller du med koldt vand, samtidig med at du bruger den stive kost. Og det virker.

------------------

mvh.
palles
Så husk at opsamle alt skidtet..

Hverken bundmaling eller alt det andet er godt for miljøet.

Og her er der en koncentreret masse på et sted hvor det ikke bliver tyndet op eller udvasket over en lang periode som bundmaling der er i vandet.

Altså pressenning under op opsamle så meget som muligt.
Du vil også kunne skrabe skidtet at med en spartel for på den måde at undgå at svine miljøet til.

Husk beskyttelse til øjne hænder osv når du arbejder med skidtet og gammelt tøj derkan smides ud bagefter.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej smile

Jeg har prøvet at fjerne bundmaling på 2 både. Det er RIGTIG sjovt wink

Skrab det du kan af med en skraber, og slib derefter med en excentersliber med en korn 60 - PAS PÅ du ikke kommer igennem til glasfiberen. Når du har gjort det, så slib med en korn 120. Båden SKAL tørre i 1-2 måneder inden du påfører light primer (ikke så vigtigt hvis båden har stået på land hele vinteren). Gelshield fra International er altså nemmere at arbejde med, og det fåes i 2 forskellige farver. Hver lag giver man en forskellig farve, så man kan se om man har fået dækket det hele.

Iøvrigt er bundmaling god, hvis den skal være i vandet mere end en uge ad gangen.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også