Trailer-på-siden-stativ...?

Man har tidligere kunnet købe et stativ med hjul, som man kunne spænde på siden af en lille trailer, hvorefter man lige vippede kalorius rundt og bugserede den hen i en fjern afkrog.

Hvad hedder den "ting"?
Hvem sælger dem?
Har nogen erfaringer med dem?

(Lurer nu lidt på selv at fremstille noget.)

 

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jancar,
Mange tak for links.
Mystisk jeg ikke selv er stødt på dem.
Det var sådan noget som det første link viser, jeg havde i tankerne.
Måske med lidt større hjul og trækstang til havetraktor. (En trailer til at køre trailer på.)
Den der Woopti tror jeg ikke meget på.
Og den med traileren der smækker stangen i vejret kræver vist der er højt til loftet. Afhængig af trailerens størrelse, selvfølgelig. Og med hjul under er tyngdepunktet meget højt oppe.
Men det er godt med noget inspiration.
Der fandtes (findes) jo også sådan en "Autovip", der tipper en hel bil. Det drejer sig bare om at lægge tyngdepunktet rigtigt.

cru:
Størrelsen på mine overarme vil jeg ikke lige offentliggøre, så det vil jeg slet ikke kommentere. :-)


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
jeg vil også mene at man selv kan bygge noget der er bedre end "woopti"....
Mht traileren på høkant, så har de gravet et hul, hvor de tipper bagenden af traileren ned i. Og så ligesom du siger, så har de nok fundet det rette tyngdepunkt og kan stille den op på højkant. Og pga hullet, så rager stangen ikke så højt op..

Det skulle også være muligt at bygge den model der er på det første link. Mht tyngdepunktet så kunne man vel lave en anordning hvor man bruger vægtstangsprincippet (tror jeg det hedder), så den kan tippes om på siden uden de store problemer.

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis