Møbel-polstring


Hej alle GDS folk.

Jeg har om-betrukket en gl. lænestol, fint nok, men mangler det sidste, den pyntesnor som dækker sømmene ( runde kamsøm 1,4x13 )
Jeg kan ikke fæstne snoren uden sømmene, bliver synlige, er det forkerte søm/stifter jeg bruger her, eller er der et fif/trick til hvordan jeg gør dette.

Kan jeg evt. bruge textil-lim til det i stedet for stifterne.

m.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej alle GDS folk. Jeg har om-betrukket en gl.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til Håndværkeren.

Tak for du er så venlig til at svare mig,, på de efter-hånden mage ting, det er meget rart og så hurtig.
Den ene tråd står der 40/2 polyester.
Den anden: serafil 120/2

Med-følgende nåle er: 130/705

Jeg skal have fat i en leveran-dør til møbelpolstring, efter nåle og noget kraftigere tråd. Det er måske også det billigste sted at handle.

Jeg mangler noget grund-læggende viden om materialer og for-brugs-ting.

Jeg må lede på netter for at lære noget om disse ting.

Det er lidt synd "synes jeg" at der ikke er en "begyndelse" på tråd-spoler, men sådan har det måske altid været.

Jeg synes det er sjovt og lære-rigt at arbejde med, dette er jo ude-lukkende på amatør-basis, jeg har givet mig i kast med dette

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 17 jul 2009 22:02

Til Håndværkeren.

Tak for du er så venlig til at svare mig,, på de efter-hånden mage ting, det er meget rart og så hurtig.
Den ene tråd står der 40/2 polyester.
Den anden: serafil 120/2

Med-følgende nåle er: 130/705

Jeg skal have fat i en leveran-dør til møbelpolstring, efter nåle og noget kraftigere tråd. Det er måske også det billigste sted at handle.

Jeg mangler noget grund-læggende viden om materialer og for-brugs-ting.

Jeg må lede på netter for at lære noget om disse ting.

Det er lidt synd "synes jeg" at der ikke er en "begyndelse" på tråd-spoler, men sådan har det måske altid været.

Jeg synes det er sjovt og lære-rigt at arbejde med, dette er jo ude-lukkende på amatør-basis, jeg har givet mig i kast med dette

M.vh. maskinsnedker.


Din 40/2 er en rimeligt tråd*, og skulle være udmærket til syning i møbelstof, din Serafil er kun beregnet til Overlook maskiner, det er en meget tynd tråd af korte kordeller. d.v.s. at den er spunden af korte polyester tråde hvis holdbarhed styrke mæssigt ikke er ret høj. Tråd ruller er normalt stoppet midt på rullen med et lille slipstik.
I skrædderi opdeler vi tråd tykkelsen efter numre, jo lavere tal jo tykkere tråd, af en eller anden grund er det lige omvendt inden for Saddelmageri /Møbelpolstre. Men som regel kan man se forskel på tråden, en tråd der er beregnet til Skrædderi er højre spunden og en til Saddelmager/Møbelp. er venstre spunden.

* se der er forskellen, hvis din 40/2 tråd er venstre spunden så er det en saddelmager tråd, og dermed ret tynd.
Nu ved jeg ikke lige hvor du køber din tråd, men Stof & Stil i Herning har rigtig møbelpolstre tråd.
Jeg køber af og til tilbehør der og de har et rimeligt udvalg. De har dog ikke de mere specielle tråde vi bruger i Skrædderiet.
Men du er velkommen til at spørge lige så meget du har lyst, det er jo nok gået op for dig at jeg er Håndværker uddandet Skrædder
Til Håndværkeren.

Tak dejligigt at have en "støtte-pædagog" i nærheden så igen tak for dine venlige & godmodige svar, det betyder rigtig meget, i det som jeg har givet mig i kast med.
 M.vh. maskinsnedker,

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis