Skruehuller i glasfiberbåd - mm.

Jeg er i gang med at istandsætte en 18 fods motorbåd, og vil I den forbindelse udskifte alle beslag. Deriblandt de mange små låse til havnekalechen. Da det er en gammel båd, sidder der beslag fra tidligere installationer som ikke længere er til stede. Jeg har et ønske om at få båden til at stå så flot som muligt, og vil derfor gerne vide hvorledes jeg lukker disse gamle skruehuller, samt hvor-dan jeg kan pletmale de steder hvor det måtte være nødvendigt. Nogle huller skal genbruges til nye skruer – hvad gør jeg her? Skal jeg bare bruge en skure med en lidt større diameter?

Endvidere har jeg bemærket - under afvaskningen af båden – at det er som om at malingen løber med ud i vandet??? Der er tale om en 30 år gammel båd, der ikke har være oppe af vandet i 4 år. Jeg har planlagt at få den på land om en måneds tid, hvorefter der skal knokles igennem et par da-ge for at få båden renset! Jeg har indkøbt oxalsyre til at rengøre båden, samt wienerkalk til at fri-ske den lidt op… Skal jeg i samme omgang give den voks? Eller?

Jeg glæder mig meget til et svar fra en eller anden!

På forhånd mange tak for hjælpen.

Sejlerhilsen

Martin
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

I skruehullerne putter du GelCoat, inden du skruer. I de gamle skruehuller, bruges også gelcoat. Det skal slibes og poleres bagefter.

Den maling der løber ud i vandet, er sikkert bundmaling - det er normalt.

Brug ikke oxalsyre og wienerkalk osv! (ved godt at det virker, men brug produkter det er produceret til formålet)

Brug Hempel Boat rubbing og bagefter bruger du Boat Polish. Til sidst skal du give det noget voks.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også