atv.

hej jeg ved godt at det her ikke er nogen bil men jeg håbede på at i alligevel kunne svare. hvis jeg køber en atv fra usa... uden plader... skal jeg så betale afgift og hvor meget skal jeg betale... tænkte at der nok er nogen der har købt en bil i usa herinde og har erfaringer med det.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Nu ved jeg ikke helt hvad det er du mener, men prøver:

Skal du have en atv fra U.S.A uden plader så koster det ikke mere end det atv'en koster.

Men skal du købe den i U.S.A. og bruge den på vejen, skal den indregistreres og godkendes.

Det koster mange penge at udnytte en atv som bil.

Den er dyr i drift og har en sensyg dyr forsikring. Så skal den til syn 2 gange om året, da delende der på
ikke holder særlig længe.

Håber dette kunne hjælpe.

P.s. Har selv købt en 750 cc. og fik den indregistreret. Det blev for dyrt i sidste ende, så droppede det.

M.V.H.

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Spørg endelig i synshallen, inden du gør noget. Du skal stille med alle mulige dokumentationer for alverdens ting.
Jeg tør godt vædde en kop god øl på, at det bliver kropumuligt at få den godkendt. I alle tilfælde bliver det voldsomt besværligt og rasende dyrt.
Hvis du fortsætter med projektet er du mere kampvillig end de fleste. Bare det at importere en alm. nyere bil fra USA kræver en masse speciel dokumentation.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor fra usa, fås de ikke i danmark.

En tosset opfindelse mht. brug af hjælm, som her ikke er lovpligtigt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Moms og told af ATV´en pris..
Over 3250, så tikker kasseapperatet.. Kan godt løbe op i næsten 40 % af varens pris..
Plus diverse afgifter, når nr-pladen skal på..

Fra tyskland, kan du hente ATV´en uden at skulle betale toldafgift.. Der er "kun" diverse afgifter, til nr-pladen, hvis man ønsker denne..

De tyske/udenlandske ATV´er kan godt godkendes i DK.

Der er en "nede i byen", der har fået plade på sin tysker-ATV. Han bliver jævnligt stoppet, for skulle vise sin reg-attest.. Det gad jeg ikke... Har selv to ATV´er.. På privat vej..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis