Vand-tryk i køl

Vi købte en 34 fods motorbåd sidste år. Da jeg havde spartlet en lille skade i kølen ud og bundmalet, startede der med at pible vand ud under tryk i kanten af den nye gelcoat spartelmassen. Jeg borede 3 6-millimeter huller og opdagede, at der er vand inden i kølen. Efter 4 dage proppede jeg hullerne til og lagde glasfibermåtter over, som midlertid rep. til næste efterår, hvor min plan er at skære et større hul, hvor igennem det kan tørre.
Vandet pibler nu ud igennem 8 lag glasfibermåtter! frown
Kan nogen hjælpe mig med problemet? confused

------------------
Mvh
Stig
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet det samme.Fordi både skulle i vandet.Jeg borede 2 huller under skaden
hvor vandet kunne løbe ud.Så rep.jeg skaden
og da den var hærdet op kom der lidt vand ud af de borede huller.Dem satte jeg selvskærende rustfrie skruer i spartlede med exproxy filler gav det hele primer 2gange
og bundmaling.Det hollder nu på 6 år.
Har du en bundskrue agter? hvis ikke må du mont.en.Vandet der kommer er kondensvand, hvis det lugter af edike er det osmose så skal du lade sælgeren betale en behandling af
hele bunden eller lade handlen gå tilbage.
Hvis der er små eller store blære på bunden
og du stikker i dem med en kniv og der kommer vand ud med edike lugt er det osmose.
køb aldrig en båd med små eller store blære.
En behandling af en bund med osmose koster let 11000-30000Kr.
gast
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også