Tandrem Peugeot 406 V6 fra 2000

Hej med Jer.

Jeg har en Peugeot 406 V6 fra 2002, og da den var til service her for 1 md siden, fik jeg oplyst, at tandremmen skal skiftes senest til august. Jeg fik prisen på omkring kr. 8.000 - 9.000 oplyst, og det synes jeg er meget voldsomt.

Er der nogle af jer som ved, hvorfor det er så voldsomt dyrt at skifte tandremmen i den bil, og kender I til andre værksteder - måske Automester - som gør det billigere. Jeg er da bange for, at min sommerferie ryger i vasken på grund af dette ...
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja prisen for skift af tandrem, svinger meget, nogle gange med flere tusind, havde en 405 og her var der bud fra 3000-5000 kr, men fik den skiftet for 1500 hos den lille lokale.

Du skal starte med at tage telefonen og ringe rundt til mange og hør om prisen og vil tro at du kan få den godt ned til det halve eller mere.

Pas på de alt for billige tilbud. Der skal sikkert også skiftes remhjul og lidt andre dimser, nu hvor skidtet er adskilt. PÅ min Skoda koster remhjul mm godt 2000, og så¨kommer der nogle arbejdstimer oveni. Springer værkstedet over disse stumper kan der kortsigtet spares nogle penge, men er det det værd.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kender ikke 406 V6eren, men på mange biler skifter man også vandpumpen samtidig med tandremmen og remhjulene.

Bent.
Jeg kan se på Jeres svar - og 1000 tak for dem - at det nok er den pris jeg skal regne med -- hvad med tyskland eller sverige - er de mon billigere ??
Jamen hvis man vil spare penge skal man da ikke købe en 406 V6´er! Det koster at havde det sjovt! Mener at havde hørt at de mere eller mindre skal havde motoren ud for at komme til at skifte den på netop denne bil! Men har ikke selv set hvor trængt motorrummet er samt hvordan remmen sidder!

Nemli´ ja ;)!

Hej KasperA.
Bare fordi man har en lidt dyr bil er det da ikke ensbetydende med, at man har så mange penge, at det er ligegyldigt hvad tingene koster --- og det er derfor jeg skriver her - for at få nogle gode tip. Det Peugeotværksted jeg bruger ligger bestemt ikke i den lave ende, og hvis jeg kan få udført samme arbejde billigere, ville jeg tage imod det med kyshånd.
Hej gmoeller

Jamen det kan du havde ret i... Men som regel er priserne højere når det er special biler! Efter 1 google søgning fandt jeg følgende som afslører at prisen tilsyneladende ikke er hen i været og måske egentligt endda er en god pris.

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=471162

Det handler godtnok i første omgang om en Mitshubishi... Men længere nede kan du læse følgende:

Har selv en mitsubishi sigma 3.0 og har spurgt et mitsubishi værksted hvad de skulle have for at skifte min og det ligger på 6000kr tror det er meget generalt på nogen biler, min bror som har en peugeot 406 ts6 3.0 koster det ca. 10.000 ++ for at få den skiftet.

Selvfølgeligt er der også "orange" mekanikere og uautoiserede.. Men det er tilsyneladende ikke dit pug værksted det er helt forkert på den.

Nemli´ ja ;)!


Der er, uanset hvilket mærke og model man kører i, ingen grund til at betale mere for en given ydelse end nødvendigt. Derfor er det en god ide at checke hos flere værksteder. Blot skal man sikre sig, at det er sammenlignelige priser man sammenligner. Med andre ord: Hvad får man for pengene. I denne her sag er det afgørende, at man jo godt kan skifte remmen uden vandpumpe, ruller og strammere mm, og så bliver det billigere. Resultatet kan meget vel blive dyrt på sigt.
Hvis et ikke autoriseret værksted eller en svensker kan skifte alle delene til en lavere pris (incl færge/bropris), så skal hav da have entreprisen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jamen det er rigtigt... Men hos Peugeot selv skulle man gerne kunne stole på man får originale dele i og de skifter det der skal skiftes!

Men hvad med Polen ellers? evt. et autoiseret værksted der! Jeg ved der findes danske firmaer der har specialiseret sig i at skabe kontakt og aftale arbejde og pris for dig!

Det var måske værd og undersøge! Samt kan jo også være der er andet du så kan få lavet på den når den er dernede hvor det eftersigende skulle være pænt billigt!

Nemli´ ja ;)!

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis