Malerrulle som ikke giver rullestriber ?

Jeg plejer at bruge en Lamlon fra Flügger "Den har en ekstra lang luv og kan indeholde meget maling. Den lange luv giver en grovere rullestruktur" kan ses her nederst på siden: http://www.flugger.dk/Goer%20det%20selv/Tools/Ruller.aspx

Nu har jeg både malet gips loft med flugger maling + min facade i skalcem 100, og begge steder har jeg fået rulle striber som viser sig som streger/skygger i malingen....

Nogle som har erfaring med en rulle som er nem at male med så man undgår skygger hvis man ikke er proff maler. Har hørt om lammeskindsrulle - hvordan ser sådan en ud ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sikker på det er rullen og ikke malingen?

Jeg plejer at male cirka. 1 meter kanter, rulle den meter (Hårdt så jeg kommer ind i alle huller i vævet), og som afslutning inden jeg går videre til den næste meter, så rulle jeg meget let, fra top til bund. Det syntes jeg giver et smaddergodt resultat.

Mvh You Can Do It!

Ja det er rullen, jeg kan se det på mønsteret i malingen, så rulle jeg bruger laver åbenbart rigtig meget mønster og hvis man så ikke lige er proff og får rullet præcist ens hver gang så bliver mønsteret ikke ens og så kan man se det når man står fra siden og lyset falder på det...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har faktisk lige malet med samme slags rulle..! tror du smøre for tykt på og ikke får det rullet ordenlig ud..! det er ihverfald min erfaring.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lopus har afgjort nok ret. Mønstre, der er meget synlige vil i langt de fleste tilfælde være fordi man ikke fordeler malingen ordentligt... Evt rul godt og og grundigt henover det flere gange og afslut med at trække engang. Evt prøv at lette presset på rullen lidt i den side du ruller henover hvor du har rullet maling på.
Eller fordi du er for langsom og det når at tørre, inden du kommer henover "sporet" igen.
Der vil i en hvis grad næsten altid være mønster efter en "langhåret" rulle. Den type rulle du bruger, er samme type som jeg selv bruger til bl.a lofter og der plejer ikke at være problemer.
Evt prøv at købe en stor lakrulle i stedet, hvis du absolut ingen mønster vil havde. Det kan f.eks være den øverste på den side du henviser til. Men den kræver også lidt øvelse og male med:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også